تاکید رئیس هیات عامل ایدرو و استاندار خراسان جنوبی بر شتاب بخشی طرح های صنعتی استان

معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در  دیدار استاندار و نمایندگان خراسان جنوبی بر شتاب بخشی اجرای طرح های صنعتی در این استان تاکید کرد .

علی نبوی  با اشاره به رویکرد توانمند سازانه  سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  گفت : این سازمان برمبنای الگوی فعالیت  مشارکتی  با بخش غیر دولتی بومی  در پروژه های صنعتی همکاری  می کند و آماده انتقال دانش انباشته و تجارب خود در فرایند های مشارکت با بخش خصوصی برای توانمند سازی و پشتیبانی های قانونی ، تسهیل گرانه و توسعه ای در طرح  های مبتنی بر توجیه فنی اقتصادی و منطبق برآمایش سرزمینی است .

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی  نیز در این دیدار  با ضرروی خواندن  حضور سازمان‌های توسعه‌ای در این استان  ، سرمایه گذاری ایدرو و  مشارکت در پروژه های صنعتی را امید آفرین ارزیابی کرد .
نبوی و  قناعت  همچنین در این دیدار  ضمن تاکید بر شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در خراسان جنوبی ، بازنگری و روزآمدسازی و اجرای مشارکتی طرح های صنعتی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در این دیدار مجید نصیرایی ، نماینده مردم  شهرستان های فردوس ، طبس ، سرایان و بشرویه و مصطفی نخعی نماینده مردم  شهرستان های نهبندان و سربیشه  و فرشاد مقیمی معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو  هم حضور داشتند .

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حال حاضر  در استان خراسان جنوبی  در  طرح  های تولید استیل کورد و طرح توسعه دو واحد ریسندگی و بافندگی مشارکت دارد . کارخانه تولید استیل کورد که در تولید تایر رادیال کاربرد دارد به ظرفیت اسمی سالیانه ۱۵ هزار تن در مناطق منتخب کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی  احداث می شود.

طرح توسعه ریسندگی و بافندگی شرکت نساجی فردوس هم دیگر طرح مصوب  ایدرو است که قرار است با مشارکت بخش های غیر دولتی و تسهیل گری  سازمان گسترش عملیاتی شود.