تاکید معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو بر حمایت همه جانبه از راه‌اندازی مراکز آزمون های کیفیت و ایمنی خودرو

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو در مراسم رونمایی از مراکز آزمون صنعت خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تاکید کرد : کیفیت افزایی در تولید خودرو در بخش زیادی وابسته به ارتقای آزمون ها و تدقیق شاخص های کنترل استانداردها هست .

علی نبوی با تاکید بر اینکه موضوع افزایش کیفیت خودرو جزو محورهای اصلی برنامه های سیاستگذارانه وزارت صمت است خاطرنشان کرد : تمام تلاش ها مبتنی بر افزایش ایمنی، بهبود کیفی قطعات و محصول نهایی و سازگاری بیشتر با محیط زیست متمرکز است.

نبوی افزود : در مسایل مربوط به خودرو نباید به وضع موجود راضی باشیم و نباید هم انتظارات غیرکارشناسی و بسیار دور از واقع ضربتی داشته باشیم.

رئیس ایدرو تصریح کرد : مرور تاریخ توسعه نشان میدهد توسعه در هر حوزه ای گام به گام ولی با استمرار و برنامه کارشناسانه و به دور از افراط و تفریط محقق شده است و بازگشت صنعت خودرو به فضای دور از افراط و تفریط یکی از الزامات بهبود این صنعت به شمار می رود .

نبوی ضمن تاکید و حمایت همه جانبه  وزارت صمت و ایدرو از راه اندازی مراکز آزمونآزمون صنعت خودرو گفت: بنچ مارک و بهره جویی از دانش جهانی در این عرصه باید مد نظر  متخصصان ما باشد و الزامات ان هم از جمله تامین مالی و امثال آن از طرف ذینفعان و با هم افزایی بین بخشی صورت بگیرد.

در برنامه رونمایی از مرکز آزمون صنعت خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، آزمایشگاه های اندازه گیری بخارات سوخت خودرو یورو ۶ ، اندازه گیری آلاینده های سامانه تهویه مطبوع خودرو ها ، کاتالیست کانورتر ، توان سرچرخ ومصرف انرژی خودروهای برقی و تست ذرات معلق خودرو به بهره برداری رسیدند. همچنین عملیات ساخت آزمایشگاه های ایمنی سیستم های ذخیره انرژی و باطری های پک خودروهای برقی ، آلایندگی خودروهای سواری تا سطح یورو ۶ و مرکز تست تصادفات آغاز شد.