در توضیحات مدیر ارتباطات ایدرو بیان شد

قرارداد رنو و سازمان گسترش در راستای منافع ملی است

قرار داد سازمان گسترش و شرکت رنو در راستای منافع ملی و درچارچوب اصل ۴۴ قانون اساسی منعقد شد و هدف آن انتقال دانش فنی و به روزآوری صنعت خودرو سازی کشور می باشد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی ایدرو دکتر نظری مدیر ارتباطات ایدرو در حاشیه برگزاری نشست خبری “چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش ” که در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که در مورد انعقاد قرار داد شرکت رنو با سازمان گسترش در پاریس پرسید ،‌ با اعلام این مطلب افزود یقینا منشا بسیاری از دغدغه ها و اشکالاتی که اخیرا در رسانه ها در مورد انعقاد این قرارداد منعکس شده، دلسوزی بوده و از منظر و نگاه ملی مطرح شده است اما متاسفانه اکثر این اظهار نظرها بر اساس اطلاعات ناقص ابراز شده و در حال حاضر از آنجاییکه طرفین همچنان در حال مذاکره می باشند ، امکان ارائه اطلاعات کامل جهت جلوگیری از امتیاز دهی به طرف مقابل و اطلاع یافتن رقبا از جزئیات ،‌ وجود ندارد و به محض پایان مذاکره ، اطلاع رسانی در مورد این قرارداد ، خواهد شد .

قرارداد رنو و سازمان گسترش در راستای منافع ملی است

قرارداد رنو و سازمان گسترش در راستای منافع ملی است

این خبر می افزاید مدیر ارتباطات سازمان گسترش گفت این قرارداد تامین کننده منافع کشور است و براساس اصل ۴۴ قانون اساسی ،‌سازمان گسترش مجاز است تا ۲۰ در صد در بازار خودرو حضور داشته باشد و در این زمینه لازم به ذکر است بموجب همان اصل قانون اساسی ،‌ شرکت تاسیس یافته پس از تحقق اهداف پیش بینی شده و اجرای طرح ها ،‌حداکثر ۳ سال پس از راه اندازی در چارجوب ضوابط، به بخش خصوصی واگذار می شود و در واقع ایدرو بدر امضای این قرارداد بعنوان یک کاتالیزور یا تسهیل کننده ایجاد یک فرآیند صنعتی در کشور عمل کرده و از این پس رنو بر اساس این قرارداد ۳۰ درصد تولید خودرو را صادر و ۴۰ درصد قطعات ساخت داخل خواهد بود.

وی افزود ما در حوزه انعقاد قراردادها با طرف های خارجی ، قوانین و مقررات محکم و قوی داریم و مهم این است که در انعقاد قراردادها چارچوب ها رعایت شود که در مورد قرارداد رنو و ایدرو این چارچوب ها رعایت شده و مهم نیست که چه نهادی این قرارداد را امضا کرده است بلکه مهم آن است که مطابق قوانین انجام شده باشد و ضمن اینکه ایدرو بعد از به ثمر رسیدن طرح، آنرا بنفع بخش خصوصی رها خواهد کرد و در واقع ایدرو جای بخش خصوصی را گرفته که رغبتی یا توانایی سرمایه گذاری در ارقام بزرگ مانند ۴۰۰ میلیون یورویی را ندارد.

دکتر نظری در توضیح برخی از اطلاعات ناقص انتشار یافته در بعضی رسانه ها گفت : برخلاف آنچه در مورد مدل های قدیمی دو خودروی سیمبل و داستر در بعضی از رسانه ها ، نوشته شده است این دو خودرو بر اساس مدل های روز دنیا (۲۰۱۶) با پلت فرم های متفاوت نسبت به سال ۱۹۹۹ در ایران تولید و در معرض فروش قرار خواهند گرفت و در این زمینه توصیه می کنیم به سایت رنو مراجعه شود تا اطلاعات مربوط به این خودروها را که یک مدل آن رونمایی نشده مشاهد کنند .وی افزود از باب نمونه خودروی تویوتا کرولا در طی ۱۱ سال گذشته مدل های جدید همراه با به روز آوری و بکارگیری آپشن های تازه و متناسب با ظرفیت بازار و خواسته مشتریان وارد بازار می کند و در مورد سیمبل و داستر هم همین رویه دنبال می شود. مدیر ارتباطات ایدرو با بیان اینکه شرکت رنو با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون یورویی ، اقدام به تولید و صدور ۳۰ درصد محصول خود خواهد کرد افزود تاسیس مرکز خدمات پس از فروش و همچنین داخلی سازی ۴۰ درصد قطعات و بعلاوه ایجاد مرکز مهندسی جهت انتقال دانش فنی و به کار گیری مهندسان ایرانی بخشی از این قرارداد می باشد .

دکتر نظری با تاکید بر اینکه اقتدار کشور و ایدرو در این قرارداد در حوزه مدیریت وسایر بخش هاحفظ شده است ، اظهار داشت قطعا اطلاعات ناقص به داوری های نادرست منجر می شود و رسانه ها باید در این زمینه ، دقت لازم را در اطلاع رسانی اعمال کنند .
در ضمن بخشی از جزئیات دو خودروی سیمبل و داستر عبارتند از :
• سیمبل
نسل اول : از سال ۱۹۹۹ شروع گردید و هم اکنون تولید نمی گردد.
نسل دوم : هم اکنون تولید نمی گردد.
نسل سوم : مدل جدید نسل سوم که در هیچ کجای دنیا تا کنون تولید نگردیده است و در ایران تولید خواهد شد.
طراحی داخلی و خارجی خودروی ذکر شده در قرارداد جدید مدرن و متفاوت با مدل و نسل های قبلی و همچنین فعلی سیمبل می باشد.
موتور و گیربکس :
۱- محصول مشترک رنو-نیسان
۲- تکنولوژی به روز و متفاوت با موتورهای فعلی
۳- مصرف بسیار پایین
مدل تولیدی در ایران مدلی خواهد بود با تغییرات بنیادی و اساسی در فضای داخلی و بیرونی در نسل سوم این خودرو که آن را با مدل فعلی نسل سوم کاملا متفاوت خواهد کرد.
خودروی مذکور هنوز در هیج کجای دنیا تولید نگردیده است.(کاملا به روز می باشد.)

پلت فرم این خودرو کاملا جدید و متفاوت با پلت فرم فعلی تندر نود(X-90) می باشد و تولید خودروهای به روز دیگر با این پلت فرم نیز میسر خواهد بود.
• داستر
اولین نسل داستر در سال ۲۰۰۹ تولید شده است.
نسل جدید داستر( که در قرارداد ذکر شده است) کاملا متفاوت با داستر کنونی و بر اساس پلت فرم مشترک آینده رنو-نیسان می باشد.
در حال حاضر این خودرو در هیچ جای دنیا تولید نمی گردد و مدل تولیدی در ایران کاملا جدید و به روز خواهد بود.
موتور و گیربکس کاملا جدید و به روز جهت استفاده در دو حالت :
۱- ۴ Wheel Drive (4×4)
۲- ۴ Wheel Drive (2×4)
خودروی داستر از ابتدای تولید خود همواره پرفروش ترین خودروی شرکت رنو بوده است.