بازدید وزیر صمت از ایران خودرو و سایپا و پیگیری نتایج دستورات ویژه رئیس جمهور به خودروسازان

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور گفت: مسائل مرتبط با خودرو در دو سطح محیط و فضای زنجیره خودرو و همچنین مسایل مربوط به درون شرکت های خودروساز و قطعه ساز مورد بررسی قرار می گیرد.

سیدرضا فاطمی امین در بازدید از ایران خودرو و سایپا تصریح کرد: تمام فرمان ۸ بندی خودرویی رئیس جمهور در وزارت صنعت، معدن و تجارت احصاء شده و در تعامل با خودروسازان و متناسب با اهداف تعیین شده از دو خودروساز بزرگ کشور، برنامه اجرایی و عملیاتی لازم دریافت شده است که خوشبختانه براساس تحلیل های از پیش انجام شده و اعلام آمادگی دو شرکت، امید فراوانی داریم در سال آینده همه اهداف محقق شده و شاهد جهش صنعت خودروسازی کشور باشیم.

فاطمی امین بیان کرد: بر اساس این برنامه، شرکت ایران خودرو متعهد شده در سال آینده، بیش از ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و شرکت سایپا نیز۶۵۰ هزار دستگاه انواع خودرو سواری و تجاری را به بازار عرضه کنند که البته با افزایش تولیدات سایر خودروسازان، هدف‌گذاری افزایش ۱.۵ برابری تولیدات خودرویی به‌طور حتم عملیاتی خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از دیگر تأکیدهای ویژه رئیس‌جمهوری، تکمیل و تحویل سریع خودروهای موجود در کف پارکینگ ها به متقاضیان بود. ۸۰ هزار خودروی کف پارکینگ گروه خودروسازی سایپا در دی ماه، با روند کاهشی تا شنبه آینده به ۴۴ هزار دستگاه خواهد رسید و ایران خودرو نیز در این بازه زمانی و از موجودی ۱۰۰ هزار دستگاه در آبان ماه، اکنون به رقم ۶۶ دستگاه کاهش یافته و به طور یقین تا اردیبهشت ماه این میزان به کمتر از ۲۵ هزار دستگاه خواهد رسید.