رئیس ایدرو خبر داد:

رشد ۳۸ درصدی تولید و ۱۰۲ درصدی فروش  ماشین سازی تبریز

معاون وزیر صمت  و رئیس هیات عامل ایدرو از رشد ۳۸ درصدی تولید و ۱۰۲ درصدی فروش در شرکت  ماشین سازی تبریز نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

محسن صالحی نیا با اشاره به اینکه صنعت ساخت انواع ماشین افزار یکی از صنایع مادر و مولد هست، گفت: به همین منظور ایدرو در راستای سیاست های توسعه صنعتی کشور و راهبردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدت فروردین تا دی ماه سال ۱۴۰۰ اقدام به تولید ۸۷۲ دستگاه ( همگن با ماشین تراش یک و نیم متری) در شرکت ماشین سازی تبریز نموده است.

صالحی نیا همچنین  با اشاره به وجود زنجیره کامل تولید در مجموعه کارخانجات ماشین سازی در شرایط فعلی تحریم ها ، میزان تولیدات  شرکت  ریخته گری  ماشین سازی را  هم در بازه زمانی فروردین تا دی ماه سال جاری، ۴هزار و ۲۸۵ تن انواع قطعات ریخته گری و آهنگری  عنوان کرد  و گفت :  سیاست های وزارت صمت و ایدرو مبنی بر حداکثرسازی و تعمیق ساخت داخل نیازهای ماشین آلات  واحدهای تولیدی است.

رئیس ایدرو اعلام کرد:  شرکت  ریخته گری  ماشین سازی  تبریز هم  با تولید حدود ۵ هزار  تن در یازده ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به همان بازه زمانی در سال ۱۳۹۹  افزایش ۳۴ درصدی داشته است. این رشد در حالی اتفاق افتاده که درصد ضایعات قطعات تولیدی نیز در همان بازه زمانی از ۷ درصد به ۳ درصد کاهش یافته است