نمره قبولی مجمع به ایدرو

عملکرد ۱۶۵۰ میلیاردی ایدرو در تملک دارایی های سرمایه ای

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده  سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  عملکرد ایدرو در  طرح های تملک دارایی های سرمایه ای   سال  ۹۹  برگزار  و با مطلوب ارزیابی شدن صورت های مالی از سوی سازمان حسابرسی این سازمان نمره قبولی گرفت .

بر این اساس ایدرو در سال  ۹۹ صد درصد اعتبارات تخصیصی برای طرح های تملک دارایی سرمایه ای معادل حدود هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال را جذب کرده است .

برپایه گزارش ایدرو به مجمع عمومی میزان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب طرح های مناطق محروم بوده که معادل هزار و ۷۰ میلیارد آن به این سازمان تخصیص و بطور کامل جذب شده است .

به گزارش ایدرونیوز ، واحد تولید فیلتر ممبران ایلام ، خط جدید بافندگی شرکت بافت بلوچ ، ساخت سیستم از آب گیری و به آب اندازی شناور ایزوایکو و احداث و تکمیل زیر ساخت مناطق ویزه اقتصادی گرمسار و جهرم و شهرک تحقیقاتی کاوش  از جمله طرح های سرمایه گذاری ایدرو با اولویت مناطق محروم  بوده است .

همچنین  از هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب برای  پروژه تولید بیواتانول سوختی کرمانشاه  در سال ۹۹  ،  ۴۳۰ میلیارد ریال تخصیص یافته که بطور کامل جذب شده  و پیشرفت فیزیکی این طرح تا پایان آذر به بیش از ۸۰ درصد رسیده است .

در طرح کمک های فنی و اعتباری برای ایجاد و توسعه مجتمع های تولیدی صادرات گرا در سواحل جاسک – گواتر نیز از  ۲۱۰ میلیارد ریال  اعتبار مصوب  ، ۱۳۸ میلیارد تخصیص را شاهد بوده ایم که بطور صددرصد نیز جذب شده است .

حسن شیخ نیا معاون مالی و اقتصادی  ایدرو  در این نشست  با اشاره به  شرایط مطلوب  زمانی  و کیفی برگزاری  این مجمع  ، بر اجرای دقیق مصوبات و تکالیف و جدیت بیش از پیش سازمان در شتاب بخشی به اجرای پروژه های صنعتی بهره مند از اسناد خزانه اسلامی و منابع عمومی تاکید کرد .

همچنین محمد نوری امیری معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو  در این نشست خواستار حل چالش تفاوت قدرت خرید و نرخ تنزیل اسناد خزانه اسلامی در اجرای پروژه ها شد.

مجمع عمومی تملک دارایی های سرمایه ای ایدرو به ریاست نبوی دستیار ویژه وزیر صمت و با حضور نمایندگان وزارتخانه های ‌نیرو ، ‌دفاع ، ‌اقتصاد  ، علوم ، ‌ تعاون و  سازمان برنامه و بودجه همچنین نمایندگان سازمان حسابرسی  ،  اعضاء هیات عامل و معاونان و مجریان طرح های ایدرو برگزار شد.