- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

ارائه الگوهای موفق در خدمات فروش و پس از فروش در بزرگترین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران

به گزارش ایدرونیوز ، رئیس هماهنگی چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران با اشاره به برگزاری همایش امسال با محوریت فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت : ارتقاء خدمات پس از فروش بدون توجه به تولید صحیح و با کیفیت هیچ زمان تحقق نخواهد یافت.

مجتبی نظری در گفتگو با خبر خودرو با تاکید بر اینکه رضایتمندی مشتریان صنعت خودرو تنها در محیطی رقابتی که به کیفیت ، قیمت و خدمات پس از فروش توجه ویژه دارند تحقق می یابد .افزود  : امروز وابستگی زنجیره تولید در فروش و خدمات پس از فروش موضوعی تعریف شده و مسلم در صنعت خودروسازی است .

وی با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش در ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه تصریح کرد : در این همایش که در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شود به دو موضوع تحلیلی فروش و خدمات پس از فروش پرداخته خواهد شد.

وی گفت : معرفی پیشرفت ها و فعالیت های صنعت خودرو در سال گذشته و برگزاری نمایشگاه توانمندی های خدمات پس از فروش در ایران از جمله برنامه و محورهای این همایش خواهد بود.

وی گفت : اکثر سخنرانان این همایش ، از شرکتهای خودروساز داخلی و شرکتهای بزرگ بین المللی است و محور اصلی سخنرانی ها در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خواهد بود.

وی تصریح کرد : در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو علاوه بر مقامات سیاسی ، بسیاری از بزرگان صنعت خودرو دنیا نیز حضور خواهند داشت و نگاه اصلی همایش امسال ، بحث بازار فروش وخدمات پس از فروش است.

وی همکاری و مشارکت با انجمن های بین المللی را وجه تمایز همایش امسال با همایش های گذشته دانست و گفت : در این همایش انجمن های بین المللی  حضور موثرتر و نزدیک تری خواهند داشت.

مدیر ارتباطات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به حضور نمایندگانی از کشورهای چون آلمان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک در این همایش اظهار داشت : علاوه بر حضور نمایندگانی از شرکتهای بزرگ خارجی به منظور انتقال تجربیات و دانش خود در حوزه خدمات پس از فروش ، متولیان و دست اندرکاران خدمات پس از فروش در صنعت خودرو نیز در نظر دارند در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ، تجربیات موفق شرکت‌های فروش و خدمات پس از فروش داخلی را مطرح نمایند.

نظری افزود: افراد بزرگی که در صنعت خودرو دنیا فعالیت‌های چشمگیری در زمینه خدمات پس از فروش داشته اند به این همایش دعوت شدند و تاکنون اعلام  آمادگی خوبی از سوی کشورهای اروپایی برای حضور در این همایش صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بازار فروش و خدمات پس از فروش خودروسازان در این همایش  مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت ، تصریح کرد : رویکرد  خوب این همایش ، خدمات پس از فروش بین‌المللی است تا فعالیت شرکت‌های بزرگ بین‌المللی نیز مورد بررسی و سنجش قرار گیرد براین اساس شرکت‌های  خودروساز بزرگ خارجی به همراه چند شرکت بزرگ چینی که با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی به صورت مشترک در حال فعالیت هستند در این همایش حضور دارند و تجربیات خود را معرفی خواهند کرد.

وی گفت : در همایش امسال واحدهای فروش شرکتهای خودروسازی حضور فعالی خواهند داشت در کنار آن شرکتهایی که ابزار و تجهیزات تعمیرگاهی تهیه و تولید می کنند حضور خواهند یافت ، ضمن اینکه نمایندگانی از شرکتهای خدمات پس از فروش در سراسر کشور حضور یافته و از اطلاعات و مباحث علمی که در این همایش در کارگاههای مختلف ارائه می شود بهره خواهند برد.

رئیس هماهنگی چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران همچنین با اشاره به اینکه در همایش امسال پیوند خوبی با دانشگاه و حوزه‌های دانشگاهی صورت گرفته و دانشگاه‌های داخلی و بین‌المللی مشارکت خوبی در این همایش خواهند داشت ، اظهار داشت : دبیر خانه چهارمین همایش صنعت خودرو در راستای دریافت مقالات ، فراخوانی را در کلیه دانشگاههای صنعتی و مدیریتی اعلام نموده که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

نظری گفت : تا این لحظه حدود ۲۳۰ مقاله از کشورهای خارجی و شرکتهای داخلی به دبیرخانه همایش ارسال شده است. در این راستا کمیته علمی همایش ، مقالات ارسالی را بررسی و علاوه بر تعیین محورهای سخنرانی ، بخش هایی از این مقالات در همایش معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به محورهای کلی همایش امسال اظهار داشت : نقش و سهم خدمات فروش و پس از فروش در ارتقاء برند ، زنجیره ارزش خدمات فروش و پس از فروش ، رضایتمندی و وفاداری مشتریان خدمات فروش و خدمات پس از فروش، اقتصاد خدمات فروش و پس از فروش، حاکمیت و قوانین در موضوع خدمات فروش و پس از فروش ، الگوها و رویه های موفق در خدمات فروش و پس از فروش از محورهای اصلی جهارمین همایش صنعت خودرو است.

وی گفت : تا کنون بیش از ۴۰ جلسه مشترک میان مسئولان صنعت خودرو کشور ، خودروسازان و فعالان در حوزه خدمات پس از فروش ،انجمن های فعال در حوزه خودروسازی همانند انجمن خودروسازان ، انجمن خدمات پس از فروش ، انجمن قطعه سازان در راستای محورهای این همایش تشکیل و هماهنگی ها و برنامه ها مشخص شده است.

وی افزود : در حاشیه همایش امسال، نمایشگاهی با هدف نمایش توانمندی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و شرکت‌های خارجی بر پا می شود در این نمایشگاه که در کنار برج میلاد و در فضایی به وسعت ۵۵ هزار متر مربع برگزار می شود خودروسازان داخلی و شرکتهای خدمات پس از فروش ، تولیدات و دستاوردهای جدیدشان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد قطعا در این نمایشگاه شرکتهای خارجی که به تازگی وارد ایران شدند نیز حضور خواهند داشت.

به گفته وی در این نمایشگاه طیف بزرگی از فرایند خودروسازی از طراحی تا تولید و فروش و خدمات پس از فروش حضور خواهند داشت.