با حضور معاون وزیر و رئیس ایدرو صورت پذیرفت

آغاز به کار اندیشکده سیاست صنعتی و فناوری های نوظهور

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و معاون آموزشی دانشگاه امام صادق ( ع ) مراسم افتتاح اندیشکده سیاست صنعتی و فناوری نوظهور برگزار شد .

این اندیشکده به منظور انجام مطالعات و ارائه راهبردها و سیاست های کارآمد برای بهره برداری در بخش های صنعت و فناوری کشور با مشارکت سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه امام صادق ( ع ) تاسیس شده است .

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس ایدرو در این مراسم با قدردانی از راه اندازی این اندیشکده ، وجود چنین مراکز علمی را راهگشای مسیر توسعه صنعتی کشور عنوان کرد و گفت : این اندیشکده می تواند در تدوین نقشه راه متناسب با نیازها و ابر چالش های صنعت و فناوری یاری رسان سازمان های توسعه ای کشور باشد.

محسن صالحی نیا همچنین بهینه کاوی سیاست های صنعتی کشورهای نزدیک به ساختار و منابع ایران را یکی از موارد مورد انتظار اندیشکده برشمرد و تصریح کرد : این واکاوی ها می تواند به وزارت صمت و سایر نهادهای صنعتی کشور در به روز کردن سیاست های صنعتی موجود کمک کند.

صالحی نیا ارائه گزارش های تحلیلی و راهبردهای مناسب در خصوص روند های نوپدید مدیریت صنعتی و فناوری های جدید ، ارائه راهبردهای موثر برای ارتباط اثر بخش صنعت و دانشگاه ، ارائه راهبردهای مناسب چگونگی زنجیره سازی صنایع کوچک و متوسط به صنایع بزرگ و هم اندیشی در خصوص احکام برنامه های ۵ ساله توسعه و احکام بودجه کشور در حوزه های صنعت ، معدن و تجارت و فناوری را از دیگر اقدامات مورد انتظار از اندیشکده سیاست صنعتی و فناوری های نوظهور عنوان کرد .

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در این افتتاحیه بااشاره به اینکه حکمرانی مطلوب در عرصه صنعت نیازمند یک سری الزامات است ، گفت : در این اندیشکده می توان استراتژی و در سطوح بعد ، سیاست صنعتی مورد نیاز را تدوین نمود.

ابوالفضل کیانی بختیاری با بیان اینکه استراتژی صنعتی ، نظام حکمرانی صنعتی را شکل می دهد ، خاطرنشان کرد : ظهور پارادایم های حکمرانی هوشمند ، ضرورت بازنگری سیاست های صنعتی را بیش از پیش سبب شده است .

کیانی بختیاری انجام مطالعات تطبیقی ، جمع سپاری سیاست ها ، اجماع سازی و اتفاق نظر سیاست های پیشنهادی ، پذیرش سفارش های مطالعاتی و تهیه و تدوین گزارش های تحلیلی را از اهداف راه اندازی این اندیشکده عنوان کرد .

غلامرضا گودرزی معاون آموزشی دانشگاه امام صادق ( ع ) هم در این مراسم با اشاره به برگزاری جلسات هیات امنای اندیشکده ابراز امیدواری کرد : با طراحی گروه های علمی و به کارگیری مشارکت سایر دانشگاه ها بتوان اهداف اندیشکده را محقق کرد .