معاون وزیر و رییس ایدرو در بازدید از گروه سایپا مطرح کرد

افزایش تولید علیرغم توقف ساخت پراید نماد تحول سایپا

محسن صالحی نیا معاون وزیر صمت و رییس ایدرو در بازدید از گروه سایپا اجرای جسورانه توقف تولید پراید در اوج سالهای تحریم و افزایش تیراژ روزانه بیش از ۱۳۰ درصدی به نسبت سال ۹۷ در سایپا را نمونه ای از قابلیت پویایی و انعطاف پذیری صنعت خودرو و تحول جدی در سایپا برشمرد.

به گفته رییس دستگاه سیاستگذاری تولید خودرو کشور ، توجه به شرایط سخت این صنعت ناشی از تحریم های بین المللی و محدودیت های کرونا ارزش این تغییرات را دوچندان می کند.

وی همچنین کاهش ۹۰درصدی تعهدات معوق خودروهای فاقد شرکای خارجی از سال ۹۸ تا کنون را نیز بسیار مهم ارزیابی و بر رعایت حداکثری حقوق مصرف کنندگان با ایفای بموقع تعهدات و افزایش کیفیت محصولات تاکید کرد .

صالحی نیا توسعه محصولات سایپا از ۴ گونه در سال ۹۷به ۷ گونه با کیفیت تر در سالجاری را نیز نشانه ای از تلاش صنعت خودرو برای کسب رضایت بیشتر مشتریان برشمرد که اگرچه قابل تقدیر است اما باید روند بهبود خود را با شیب بیشتر دنبال کند.

معاون وزیر صمت گفت : علیرغم تکانه اولیه آغاز تحریمها در سالهای ۹۸ و ۹۹ صنعت خودرو کشور با تکیه بر تجربیات همکاریهای بین المللی و تمرکز بر داخلی سازی قطعات به سطح بالاتری از توانمندی دست یافت.

همچنین سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه سایپا با اشاره به حمایت های کارشناسانه ایدرو در مقام سیاستگذار تولید خودرو افزایش تیراژ علیرغم توقف تولید پراید که ۷۰درصد شمارگان تولید سایپا را تشکیل می داد را گامی جدی دانست .

وی تعیین تکلیف بیش از ۲۰هزار میلیارد داراییهای مازاد، افزایش سرمایه و خروج از شمول شرایط محدود کننده قانون تجارت ، سفارش گذاری بیشتر بر روی واحدهای صنعتی داخل کشور برای تامین قطعات ، تامین مالی با شیوه های متنوع و قراردادهای داخلی سازی با مجموعه های دانش بنیان با صرفه جویی ارزی بالغ بر یکصد میلیون یورو ، کاهش هزینه های مالی علیرغم افزایش سایر احجام و مولفه ها را از اهم فعالیتهای سایپا در سه سال اخیر برشمرد.

در این دیدار همچنین بهمن حسین زاده عضو هیات مدیره گروه سایپا تلاش برای تبدیل تصویر سایپا به خودروساز ایمن با تولید شاهین بعنوان خودرو کیفی تماما داخلی در کنار کسب رتبه کم آلایندگی سالهای اخیر و توجه به مسولیتهای اجتماعی را به عنوان بخش های دیگری از رویکرد مدیریتی ارتقا گرا این خودرو ساز معرفی کرد.