مجتمع فولاد اسفراین با ۱۲ هزارتن تولید رکورد شکنی کرد

مدیر عامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: که این واحد صنعتی با تولید ۱۲ هزار و ۱۲ تن و فروش ۹ هزار و ۱۲ تنی محصولات فولادی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ رکورد تولید و فروش ماهیانه خود را از ابتدای تاسیس تا کنون شکست.

به گزارش  ایدرونیوز به نقل از ایرنا ،علی ملک روز شنبه در نشست خبری از  رکورد ۱۰ هزار و ۲۲۱ تنی تولید در  اسفندماه ۹۹ ، افتتاح پروژه ریخته گیری پیوسته ( ccm) طرح توسه مجتمع فولاد در فروردین ماه ۱۴۰۰  پس از ۱۵ سال انتظار، رکوردزنی ۱۲ هزار و ۱۲ تنی تولید و فروش ماهیانه در اردیبهشت ماه را از  مهمترین  دستاوردهای سه ماه گذشته  این مجتمع صنعتی اعلام کرد.

وی افزود: برای نخستین بار میزان فروش ماهیانه محصولات تولیدی این مجتمع صنعتی به  ۹ هزار و ۱۲ تن در اردیبهشت رسید و در فروش نیز رکورد این واحد صنعتی شکسته شد.

مدیر عامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین با بیان  این که افزایش تولید در مجتمع فولاد بهبود تعامل و عمل به تعهدات این مجتمع نسبت به تامین شمش و مواداولیه برای لوله گستر را به دنبال داشته ، گفت: در ۲ ماهه نخست امسال با افزایش ۶۵ درصدی تحویل سفارشات شرکت لوله گستر به عنوان یک شرکت مهم و شریک راهبردی برای مجتمع صنعتی محقق شده که  این‌ میزان برای ماه های آینده به ۲ تا ۳ برابر افزایش خواهد یافت.

ملک کاهش ۵۰ درصدی ضایعات محصولات تولیدی  نسبت به سال ۹۹ خبرداد و گفت: میزان ضایعات محصولات از نیم درصد در سال گذشته به ۲۶ صدم درصد در اردبیهشت ماه امسال رسیده است.

وی گفت: میزان فروش محصولات تولیدی مجتمع نیز در پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته   ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

مدیر عامل مجتمع فولاد اسفراین با اشاره  به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن سفارش  معوق این مجتمع از سالهای گذشته گفت: در دو ماهه گذشته صرفا   پنج هزار تن از این سفارشات معوقه، تولید به  مشتریان تحویل شده است.
وی از راه اندازی سامانه برنامه ریزی منابع انسانی ( ای آر پی) و تشکیل بانک اطلاعاتی مراحل تولید محصولات این مجتمع صنعتی خبر داد و گفت: این اقدام سبب کاهش ضایعات ، افزایش کیفیت و رضایت مشتریان خواهد شد.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد و این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.
ظرفیت اسمی تولید در این مجتمع صنعتی تا قبل از افتتاح طرح توسعه در فروردین ماه سال جاری ۸۰ هزار تن است که با افتتاح طرح توسعه این مجتمع صنعتی در ۱۲فروردین ۱۴۰۰با دستور ویدئو کنفرانس رییس جمهوری ظرفیت اسمی تولید در این واحد صنعتی به ۱۲۰ هزار تن افزایش یافت.
برای اجرای طرح توسعه مجتمع فولاد اسفراین در استان خراسان شمالی در مجموع در دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۹۴ میلیون یورو و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که به دلیل برخورداری از  ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می شود.