وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

ارایه بسته پیشنهادی وزارت صمت برای تحقق شعار سال در سه محور مهم/استفاده از نظرات مجلس و بخش خصوصی در تدوین بسته پیشنهادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه بسته پیشنهادی وزارت صمت برای تحقق اهداف سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در سه محور و بخش مهم خبر داد.

علیرضا رزم حسینی در جلسه هم‌اندیشی و ارایه بسته پیشنهادی وزارت صمت برای پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از بخش تولید، با بیان این مطلب، افزود: این بسته‌ پیشنهادی با نظرات بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و نمایندگان مجلس تا پایان ماه مبارک رمضان اعلام خواهد شد.

تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از بخش تولید

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید به خصوص در سالهای اخیر، بیان کرد: ایشان سال‌های اخیر را با توجه به اهمیت تولید با این موضوع نامگذاری کرده اند و امسال نیز در همین راستا به سال تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شد.

ارائه پیشنهادات وزارت صمت برای تحقق شعار سال در جلسه فروردین‌ماه ستاد اقتصادی دولت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه از همان ابتدای سال برنامه‌های راهبردی خود را برای تحقق شعار سال تدوین کرد و از همان اوایل فروردین بسته پیشنهادی خود را در ستاد اقتصادی دولت مطرح نمود.

استفاده از نظرات بخش خصوصی در تدوین بسته پیشنهادی وزارت صمت

رزم حسینی با اشاره به استفاده از نظرات بخش خصوصی در تدوین بسته پیشنهادی وزارت صنعت،معدن و تجارت ادامه داد: در این راستا از بیش از ۹۰۰ فعال اقتصادی به صورت مجازی برای تدوین بسته، نظرسنجی به عمل آمد.

تدوین بسته پیشنهادی وزارت صمت برای تحقق شعار سال در سه محور مهم

وی با بیان اینکه این بسته در سه محور تدوین می‌شود که محورهای آن مختص تحریم نیست و در شرایط غیر تحریمی نیز تداوم دارد، گفت: اولین محور مربوط به خود وزارتخانه میباشد و کارهایی که این وزارتخانه می‌تواند در جهت پشتیبانی و مانع زدایی از تولید انجام دهد.

وزیر صمت، محور دوم بسته پیشنهادی را مربوط به دولت، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های مرتبط اجرایی دانست و بیان کرد: این محور در ستاد اقتصادی دولت مصوب می‌شود و مستقیم به دولت ارسال خواهد شد.

احصای قوانین مخل تولید; محور سوم بسته پیشنهادی وزارت صمت

وزیر صمت بسته سوم را مربوط به قوانین مزاحم و مازاد و مخل تولید دانست که آماده شده است و در این راستا، گفت: بخشی از این قوانین در قالب بسته‌ای در روز رای گیری به مجلس ارائه شد، بخشی دیگر از قبل احصا و تدوین شده بود که این بسته را پس از نظرسنجی با بخش خصوصی به کمیسیون های مجلس می دهیم.

وی در پایان با اشاره به تحریم های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا گفت: در شرایط سختی قرار داریم و به حول و قوه الهی و با همت جهادی مدیران و فعالان بخش خصوصی تاکنون از این مرحله با موفقیت عبور کردیم که این روند با تعامل و هم افزایی مجلس، دولت و بخش خصوصی تداوم خواهد داشت.

جلسه هم اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صمت در زمینه پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از تولید با حضور معاونان وزارتخانه، نمایندگان تشکلها و انجمنهای تخصصی بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.