بهره برداری از طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین با دستور رییس جمهور

در ادامه پویش ملی تولید، تداوم امید وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح تکمیلی مجتمع اسفراین به دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر صمت و به صورت ویدیو کنفرانسی به بهره برداری رسید .

طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین با سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به بهر برداری رسیده است . برای طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین ، ایدرو از منابع مختلف معادل حدود ۳۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

تکیمل کارگاه ذوب و ریخته گری با هدف ارتقاء ظرفیت تولید تا ۱۸۰ هزار تن در سال ، ایجاد واحد تابگیری و پوسته کنی شامل ۳ دستگاه تابگیری و ۲دستگاه پوسته کنی با ظرفیت تابگیری ۳۰ هزار تن و پوسته کنی بیش از ۱۴ هزار تن در سال ، ایجاد واحد ماشین کاری شامل ۹ دستگاه انواع تجهیزات ماشینکاری سی ان سی و تجهیزات جانبی با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال ، ایجاد واحد عملیات حرارتی شامل چهار کوره و مخازن کوئنج با ظرفیت ۱۷ هزار تن در سال ، ایجاد واحد ریخته گری پیوسته با ظرفیت ترکیبی ۱۰۰ هزار تن و ظرفیت اسمی ۲۷۰ هزار تن در سال با هدف تامین نیاز شرکت لوله گستر اسفراین ، ایجاد واحد ذوب مجدد با ظرفیت ۶ هزار تن در سال با هدف تولید شمش های خاص جهت مصارف خاص و تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی از جزئیات طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین است .

کسب تجربه و دانش فنی مهندسی در طراحی پروژه از مهندسی پایه تا مهندسی تفصیلی ، کسب تجربه و دانش فنی در امور بازرگانی تخصصی ، ارتقاء و بهره مندی از توان فنی و تخصصی تیم‌های کاملاً ایرانی در ساخت و نصب و راه اندازی و ارتقا و بهره مندی از برنامه ریزی تخصصی و مدیریت پروژه در کلیه ارکان دانشی از جمله دستاوردهای فنی این طرح به شمار می رود .

ارتقای کیفیت محصولات مجتمع ، گسترش بازارهای داخلی و صادرات محصولات ، ایجاد امکان تولید محصولات با ارزش افزوده بالا ، ایجاد بازار انحصاری برای مجتمع در سطح کشور و منطقه در بخش های ریخته گری پوسته و ذوب مجدد قطره ای ، استفاده بهینه تر از امکانات و سرمایه‌های موجود و کاهش حجم کارهای بخش‌های آهنگری و پرس و توسعه اقتصادی خدمات فنی پشتیبانی بخش های خصوصی در اسفراین و استان از دستاوردهای مالی و اقتصادی این پروژه به شمار می‌روند.

اشتغال زایی در دوران ساخت و بهره برداری و همچنین استفاده از نیروهای بومی در منطقه نیز را می‌توان از جمله دستاوردهای اجتماعی این پروژه عنوان کرد .

مجتمع صنعتی اسفراین از شرکت های تابعه ایدرو بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی در خارومیانه است.