با حضور معاون وزیر و رئیس ایدرو آغاز شد

احداث خط آهن  و خط انتقال آب منطقه ویژه  گرمسار

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار امروز شاهد  آغاز عملیات احداث خط آهن و  افتتاح پروژه  خط انتقال و توزیع  شبکه با حضور معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران و استاندار سمنان  بود.

احداث این  خط راه آهن  ۳ کیلومتری و ایستگاه آن ، منطقه ویژه اقتصادی گرمسار را به راه آهن سراسری کشور متصل می کند و  برای احداث آن ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد هزینه شده است .

همچنین پروژه خط انتقال و توزیع شبکه آب منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به طول ۱۵ کیلومتر و با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال به انجام رسیده و قرار است ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب را به درون  منطقه وانشعاب های واحد های صنعتی  انتقال دهد .

محسن صالحی نیا معاون وزیر صمت  همچنین در نشست بررسی و رفع چالش های منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ کار آفرین و سرمایه گذار برای استقرار واحد های صنعتی خود از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اخذ زمین نموده اند، گفت : از این تعداد ۶۰ واحد عملیات ساخت و ساز خود را آغاز کرده اند و طبق برنامه پیش بینی می شود ۲۰ واحد صنعتی تا نیمه اول سال اینده به بهره برداری برسند.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان نیز در این  نشست   با اعلام آمادگی همه جانبه دستگاه های استان در تسهیل و تامین بهینه زیر ساخت ها از قبیل آب ، برق ، گاز ، تلفن و.. بر  تسریع تکمیل امکانات منطقه ویژه اقتصادی گرمسار تاکید کرد .

گفتنی است بیژن زنگنه وزیر نفت سال گذشته دستور احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز CGS در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار را به شرکت ملی گاز ایران صادر کرد.

احداث این ایستگاه ، گاز منطقه را با حجم ۸۰ هزار متر مکعب در ساعت تامین می کند. زیر ساخت های شبکه داخلی و خطوط انتقال گاز و ایستگاه TBS منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال پیش از این توسط ایدرو احداث شده است

اردشیر مطهری نیا نماینده مردم گرمسار و آرادان  در مجلس شورای اسلامی هم شتاب مناسب عملیات اجرایی در چند ماه اخیر را امید بخش ارزیابی و اظهار امیدواری  کرد با اهلیت و جدیت سرمایه گذاران شاهد پویایی و راه اندازی به موقع کارخانه ها در منطقه ویژه اقتصادی باشیم .

همچنین محمد نوری امیری معاون ایدرو در حاشیه این مراسم هزینه تجمیعی تامین زیرساخت های منطقه تاکنون را بالغ بر دو هزار و هشتصد میلیارد ریال عنوان کرد. عبدالرضا نادری مدیرعامل منطقه ویژه گرمسار نیز اشتغال مستقیم طرحهای سرمایه گذاری را معادل ۳۵۰۰ نفر اعلام کرد.

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با مساحت ۲ هزار هکتار زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از نقاط کانونی اقتصاد و تولید در جوار پایتخت است.