با امضای توافق نامه ایدرو و رنو

دور جدید همکاری های خودرویی ایران و فرانسه آغاز شد

توافق نامه همکاری بین سازمان گسترش صنایع ایران با شرکت رنو فرانسه در حاشیه نمایشگاه خودرو پاریس امضاء گردید.

بنا به گزارش اداره اطلاع رسانی ایدرو ، دکتر معظمی معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و تیری بلوره قائم مقام مدیر عامل شرکت فرانسوی رنو این توافق نامه را در حضور مهندس نعمت زاده ، وزیر صنعت معدن و تجارت امضا کردند.

امضای توافق نامه ایدرو و رنو

امضای توافق نامه ایدرو و رنو

بنابر این خبر در این توافق نامه در مورد ایجاد شراکت دوجانبه (جوینت ونچر ) میان گروه خودروسازی رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاکید شده است .
در این شراکت دوجانبه ، شرکت رنو سهامدار اصلی شرکت خودروسازی خواهد بود که بر اساس این شراکت تاسیس خواهد شد.
این شرکت در حوزه تحقیق و توسعه ، خرید و بومی سازی ، تولید خودرو و توزیع و صدور آن در شبکه توزیع و تحت استاندارد شرکت رنو در بازارهای داخلی و خارجی ، فعال خواهد بود .

بر اساس توافق حاصله مقرر گردید شرکت مشترک سالانه ۵۰۰٫۰۰۰ دستگاه بر اساس استانداردهای شرکت رنو تولید کرده و ظرفیت تولید خود را در فاز اول به ۱۵۰ هزار دستگاه ارتقاء دهد و برنامه تولید در سال ۲۰۱۸ به مرحله اجرا در خواهد آمد.
در این مراسم مهندس نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : ما از سرمایه گذاری خارجی در کشورمان استقبال کرده و به ویژه در حوزه خودروسازی برای تولید محصولات جدید رقابتی و تامین نظر مشتریان از نظر استتاندارد ، کیفیت و ایمنی خودروها ، حمایت می کنیم .

امضای توافق نامه ایدرو و رنو

امضای توافق نامه ایدرو و رنو

وی افزود گزینه های متعددی برای همکاری با شرکت های خارجی بود که به دلیل حضور ۱۲ ساله رنو در بازار ایران ، این شرکت به عنوان شریک ایده آل برای تحقق این پروژه می باشد .

در این مراسم قائم مقام مدیرعامل شرکت رنو گفت : بازار ایران پتانسیل خیلی خوبی برای تولید خودرو دارد و امضای این قرارداد در راستای اتخاذ گزینه همکاری استراتژیک با ایران در حوزه خودروسازی بوده و یک فصل جدید برای رنو که از موفقیت و امتیاز ویژه ای برخوردار شد ، ایجاد گردید.