- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

ایدرو پیشگام گسترش انقلاب صنعتی چهارم در کشور

محسن صالحی نیا  در تشریح  رویکرد سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران  برای نفوذ مفاهیم ، ابزارها و فناوری های انقلاب صنعتی چهارم  را در سه سطح سیاست گذاری ، برنامه ریزی و عملیاتی عنوان و خاطرنشان کرد : ایدرو براساس یک برنامه مشخص، پیشگام ایجاد و گسترش زمینه های لازم برای اجرای گام به گام    انقلاب صنعتی چهارم در صنایع کشور خواهد بود .

معاون وزیر صمت ، ارزیابی وضعیت کشور از منظر آمادگی انقلاب  صنعتی چهارم  ، احصاء شاخص ها و شناسایی صنایع منتخب برای ایجاد مراکز تحول ، شناسایی صنایع اولویت دار برای ایجاد مراکز تعالی تحول دیجیتال ،  فراهم اوردن امکانات تست و آزمایش فناوری جدید ،  کمک به شکل گیری صندوق های ریسک پذیر شرکتی ، کمک به ایجاد مراکز تحول دیجیتال در داخل بنگاه های بزرگ صنعتی  و آموزش و توانمند سازی در بکارگیری فناوری های دیجیتال در صنعت را از اهم برنامه های پیش بینی شده برای  تحقق انقلاب صنعتی چهارم در کشور عنوان کرد .

رئیس هیات عامل ایدرو افزود :  اقتصاد  دیجیتال  ، ارتقاء بهره وری کسب وکار ها را به میزان ۵ تا ۱۰ درصد را به دنبال خواهد داشت .

محسن صالحی نیا همچنین در ادامه به رویکرد های برنامه جهش تولید در بخش صنعت اشاره و تصریح کرد:  رسوخ فناوری در صنعت ، ارتقای بهره وری عوامل تولید ، تکیه بر ساخت داخل ، تکمیل زنجیره ارزش تولید براساس فناوری های جدید و افزایش تولید در شرایط رقابتی با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله برنامه های جهش تولید در بخش صنعت است .

رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به تحولات سریع فناوری های نو به ویژه در زمینه تولیدات صنعتی ، ضرورت انعطاف و سرعت برای بهره مندی از این ظرفیت ها را در حوزه های مختلف صنایع کشور حیاتی برشمرد .

پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی   با همکاری  مشترک سازمان مدیریت صنعتی و انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران امروز و فردا به صورت آنلاین در حال برگزاری است .