- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

همکاری وزارت نفت و لوله‌گستر اسفراین گسترش می‌یابد

به گزارش ایدرونیوز به نقل از ایرنا ، مالک قنواتی روز شنبه در حاشیه بازدید از شرکت لوله گستر اسفراین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این بازدید با هدف توان‌سنجی شرکت لوله‌گستر برای انعقاد قرارداد تولید محصولات جدید در این حوزه و گسترش همکاری با این شرکت صنعتی و توانمند داخلی انجام شده است.
وی با اشاره به تاکید بر حمایت مجموعه دولت و صنعت نفت از تولیدات داخلی افزود: به دنبال واگذاری تولید بزرگترین و حساسترین محصول خود در این حوزه به لوله گستر اسفراین هستیم تا بتوانیم هم دانش و هم توان فنی این شرکت صنعتی را به سطحی برسانیم که بتواند لوله های با سایز ۱۶ اینچ و با کاربرد در مناطق نفت ترش کشور تولید کند.
قنواتی گفت: لوله گستر اسفراین از شرکت های توانمند داخلی با پیشینه خوب و در فهرست سازندگان مجاز وزارت نفت است که پیش از این نیز محصولاتی با استاندارهای این شرکت در مجموعه وزارت نفت مورد استفاده قرار گرفته است.
وی با با بیان اینکه هم اکنون نیز با لوله گستر اسفراین قراردادهایی در حال اجرا داریم، گفت: خواهان گسترش این همکاری ها در حوزه تولید محصولات جدید هستیم.
شرکت لوله گستر اسفراین از شرکت‌های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بوده و تنها تولید کننده انواع لوله‌های جداری بدون درز مورد نیاز برای استخراج نفت است.
خریدار محصولات لوله گستر عمدتاً شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت و شرکت‌های پیمانکار فعال در زمینه حفاری چاه‌های نفت هستند.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد که با دارا بودن ۲ صنعت بزرگ فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دستی آن، قطب صنعتی خراسان شمالی به شمار می رود.