- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

مجتمع صنعتی اسفراین ماشین‌های اچ پی جی آر تولید می‌کند

مهندس کیومرث میرزایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از برنامه های مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در سال جاری تشکیل کنسرسیومی متشکل از متخصصان این مجتمع و شرکت‌های تراشکار و ماشین کار برای ساخت کامل ماشین های اچ پی جی آر ( HPGR) در داخل کشور است.
وی افزود: مجتمع صنعتی اسفراین در سال گذشته برای نخستین بار یک قطعه از ماشین های اچ پی جی آر را تولید کرده بود.
میرزایی با بیان اینکه ماشین اچ پی جی آر در حوزه صنایع معدنی کشور کاربرد فراوان دارد، گفت: ساخت کامل این محصول می تواند برندی در این شاخص برای این مجتمع باشد.
مدیرعامل مجتمع صنعتی فولادآلیاژی اسفراین همچنین گفت: تولید کامل ماشین اچ پی جی آر و پشتیبانی قطعات آن برای صنایع معدنی می تواند وابستگی کشور به واردات این محصول را قطع کند و از وقفه یا تعطیلی خطوط تولید صنایع معدنی به دلیل مشکل تامین قطعات هم جلوگیری کند.
مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت بیش از ۱۴۰ گرید فولاد آلیاژی را دارد.
این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور را در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در جنوب شرقی بجنورد با دارا بودن دو صنعت فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دست آنها قطب صنعتی خراسان شمالی است.