رئیس دادگستری شهر شوش:

تیم اجرایی ایدرو کار بازسازی کارخانه قند دزفول را بخوبی دنبال کرده است

رئیس دادگستری شهر شوش گفت بازسازی و راه اندازی کارخانه قند دزفول بارقه امیدی را در میان مردم این منطقه ایجاد کرده و به رونق صنعت و کشاورزی می انجامد

به گزارش ایدرو نیوز حجه الاسلام و المسلمین کریم محمدی رئیس دادگستری شهرستان شوش که در مراسم بازدید وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت از روند اجرایی بازسازی و نوسازی کارخانه قند دزفول شرکت کرده بود در گفتگو با خبرنگار اعزامی ایدرو نیوز گفت این کارخانه بیش از ۱۲ سال بدلیل ورشکستگی تعطیل شده بود و همان وقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و مدیر تصفیه برای آن تعیین شد.

حجه الاسلام و المسلمین کریم محمدی رئیس دادگستری شهرستان شوش

حجه الاسلام و المسلمین کریم محمدی رئیس دادگستری شهرستان شوش

رئیس دادگستری شهرستان شوش به بیان اینکه از سال گذشته بحث بازسازی و نوسازی این کارخانه مطرح شد افزود قانون ورشکستگی ،‌ورود دیگران ازجمله مالک را ممنوع کرده و حتی طلبکاران هم نمی توانند طلب خودرا وصول کنند و از طرفی بدلیل این که این کارخانه ،‌جایگاه مهمی در صنعت و کشاورزی منطقه داشته و حتی در اقتصاد ملی تاثیر گذار است وبه همین دلیل نمی توان از بازسازی ان غفلت کرد ،‌لذا دولت برای بازسازی آن اقدام نمود. در همین راستا سعی کردیم موانع و مشکلات قانونی با مذکرات و توافقاتی که حاصل شد برطرف کنیم تا مسیر بازسازی این کارخانه هموار گردد.
حجه الاسلام و المسلمین محمدی خاطرنشان ساخت این کارخانه در حال حاضر از مالک خلع ید شده و هیاتی از امور تصفیه کار را بعهده گرفته و اکنون این کارخانه در اختیار دادگستری شهرستان شوش قرار دارد. و بر همین اساس مالک حق دخالت در امور کارخانه را نداشته و فعلا طلبکاران حق وصول طلب خود را ندارند .وی افزود بعد از بازسازی دو راه برای پایان مساله این کارخانه وجود دارد اولا این کارخانه از طریق قرارداد ارفاقی به مالک بازگردانیده می شود ودوم اینکه از طریق مزایده به فروش می رسد و پولی که از طریق مزایده بدست می اید میان طلبکاران تقسیم می شود. وی تصریح کرد دولت از طریق وزارت صنعت و معدن وتجارت با استفاده از قانون حمایت از صنایع وارد عمل شده و مساله بازسازی را بعهده گرفته و پیشرفت خوبی بدست امده است.
رئیس دادگستری شهرستان شوش گفت تیم اجرایی تعیین شده بوسیله سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که این کارخانه را از هیات حمایت از صنایع تحویل گرفته ، کار بازسازی را بخوبی دنبال کرده است.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایدرونیوز درباره تاثیرگذاری این کارخانه بر صنعت منطقه و کشاورزی آن گفت بر اساس گفته کارشناسان و متخصصان ، این کارخانه تاثیر فراوانی در بحث کشت چقندر قند و نیشکر دارد و تحول فراوانی بلحاظ کشاورزی در منطقه ایجاد می کند و بارقه امیدی را میان مردم ایجاد کرده است.از طرفی این کارخانه باعث رشد اشتغال در حوزه کشاورزی درمنطقه می شود و نیروی کار جهت اشتغال در خود کارخانه جذب خواهد کر د و به همین دلیل، انتظار می رود بحول و قوه الهی ،‌رونق چشمگیری در منطقه ایجاد گردد.