چرخ صنایع هر پنجشنبه در گوشه ای از کشور به حرکت در می آید

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: وزارت صنعت در قالب پویش «تولید و تداوم امید» مصمم است که هر پنجشنبه با راه اندازی و آغاز فعالیت واحدهای تولیدی که سرمایه گذاری آنها انجام شده، چرخ های صنعت را در نقاط مختلف کشور به حرکت درآورد.

«امیر بیات» در پایان سفر روز چهارشنبه به شهرستان زرندیه و بازدید از ۲ واحد تولیدی در دست احداث و افتتاح یک کارخانه تولید فوم به خبرنگاران گفت:سیاست سازمان گسترش و نوسازی صنایع مبتنی بر این است که با ارائه مشوق هایی به بخش خصوصی، زمینه ایجاد تولید و اشتغال را با شتاب بیشتری فراهم کند.

وی ادامه داد:در حوزه خودروسازی و سایر صنایع نیز در حال بررسی و امکان سنجی ایجاد ظرفیت های تولیدی بیشتر هستیم که نتیجه اقدامات را در ماه‌های آینده به اطلاع مردم خواهیم رساند.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: مشارکت با قطعه سازان و تولیدکنندگان حوزه خودرو یکی از پروژه های در دستور کار برای تولید نهایی خودرو k۱۳۲ است و امیدواریم تا پایان امسال این طرح به نتیجه نهایی برسد.

وی در مورد پویش «تولید و تداوم امید» که از سوی وزارت صنعت راه اندازی شده، اظهار داشت: بر اساس این پویش وزارتخانه مصمم است که هر هفته مردم ایران شاهد فعال سازی بخش های راکد کارخانه های تولیدی و واحدهای سرمایه‌گذاری شده با تلاش و همکاری مالکان صنایع در سراسر کشور باشند.

بیات افزود: در روزهای پنجشنبه چند هفته اخیر و در قالب پویش مذکور شاهد راه اندازی واحدهای صنعتی از جمله چند طرح در استان سیستان و بلوچستان بودیم و این روند همچنان تداوم خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همزمان با افتتاح واحدهای تولیدی در پنجشنبه های هر هفته، وزارت صنعت برای احداث و کلنگزنی واحدهای جدید هم برنامه های ویژه ای در دست اجرا دارد.

وی در مورد سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه های مختلف صنعتی استان مرکزی، گفت: ایدرو در حال بررسی و امکان سنجی ظرفیت های بالقوه صنعتی و همچنین توان سرمایه گذاران برای ایجاد زنجیره تولید در استان مرکزی است تا با استفاده از توان بخش خصوصی نسبت به تکمیل زنجیره کامل تولید در رسته های خاص صنعتی اقدام نماییم و با همین شیوه در سالهای گذشته موفقیت های چشمگیری کسب نمودیم.

وی ادامه داد: سیاست سازمان گسترش و نوسازی صنایع بر تداوم همکاری با بخش خصوصی برای حذف گلوگاهها و موانع بر سر راه تولید و همچنین بومی سازی نیازها و تامین ملزومات با استفاده از ظرفیت های داخلی است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه که معاون وزیر صنعت را همراهی می کرد، به خبرنگاران گفت: این شهرستان ها قطب صنعت و تولید کشور محسوب می شوند و انتظار داریم با توجه به قرابت هایی که با پایتخت دارند مشکلات واحدهای تولیدی این مناطق هم از سوی وزارت صنعت به صورت ویژه دیده شود.

حجت الاسلام «محمد سبزی» افزود: با توجه به سال جهش تولید و مشکلات اقتصادی مردم، از دولت انتظار داریم هرچه زودتر نسبت به تعیین وزیر صنعت معدن و تجارت اقدام کند زیرا این وزارتخانه نقشی کلیدی و مهم در توسعه تولیدات و حل مشکلات جامعه دارد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت:  از صنعتگران منطقه نیز انتظار داریم استخدام نیروهای بومی ساوه و زرندیه را در اولویت خود قرار دهند.

معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع در سفر امروز خود به زرندیه ابتدا از شرکت آرمان سبز آدینه که با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی قراراست به زودی وارد فاز تولید انواع سموم و کودهای شیمیایی و همچنین بذر مورد نیاز بخش کشاورزی بازدید کرد.

این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال و توان اشتغال ۲۰۹ نفر قرار است تا پایان امسال بطور کامل راه اندازی شود.

رئیس ایدرو در ادامه از طرح بزرگ صنعت غذایی پنگوئن فراور با ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و توان اشتغال ۴۰۰ نفر بازدید کرد که تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

افتتاح یک شرکت تولیدی در زمینه فوم های مخصوص صنعت مبلمان با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۴۵ نفر آخرین برنامه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان زرندیه بود.

زرندیه از شهرستانهای صنعتی استان مرکزی با ۳۲۰ کارخانه و اشتغال افزون بر ۱۸ هزار نیروی کار است.