- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

بازدید مهندس نعمت زاده از روند اجرایی بازسازی کارخانه قند دزفول

به گزارش ایدرونیوز، کارخانه قند دزفول در حال حاضر بوسیله سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درحال بازسازی و نوسازی می باشد.

 خاطر نشان می شود پس از به ثمر نشستن پیگیری‌ها و عملیاتی شدن بازسازی کارخانه قند شوش، مهندس نعمت‌زاده دستور تأمین بخشی از هزینه‌ها به عوامل اجرایی بازسازی این کارخانه را صادر کرد.

دراین زمینه مهندس علیرضا ارغایی مجری بازسازی طرح های سازمان گسترش و رئیس هیئت اجرایی بازسازی کارخانه قند دزفول  در گفتگو با ایدرو نیوز گفته بود همزمان با ایام دهه فجر، فاز اول کارخانه قند دزفول که شامل تصفیه شکر خام است، افتتاح خواهد شد..

وی افزود روند بازسازی کارخانه تا پایان آبان ماه امسال ۷۰ درصد پیشرفت داشته و در حال حاضر توربین های شماره ۱ و ۲ نیروگاه آماده راه اندازی است و دستگاه تولید بخار (بویلر) شماره ۱ در اوایل دی ماه راه اندازی خواهد شد

مهندس ارغایی افزود در حال حاضر فقط ۴ درصد از برنامه عقب هستیم و دلیل آن عدم تأمین اعتبار در خرداد امسال بود که با ۳ ماه تأخیر در شهریورماه تخصیص داده شد و موجب ۱۵ درصد عقب ماندگی از برنامه تا شهریور ماه گردید اما با تهیه و اجرای برنامه جبرانی و اضافه کردن تعداد کارگر و پیمانکار، این عقب ماندگی در ماه جاری به کمتر از ۴ درصد در پایان ابانماه رسید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جهت بازسازی حدود ۵۳۰ نیروی انسانی در سایت کارخانه مشغول بکارند گفت: اعتبارات دریافتی تا کنون ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که تماماٌ هزینه شده و میزان قرارداد ها و تعهدات بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال می باشد که در صورت تأمین مابقی اعتبار تا پایان آذرماه، انشاءالله در دهه فجر شاهد آغاز بکار فاز اول کارخانه که شامل تصفیه شکر خام است، خواهیم بود.

و بر همین اساس، مطابق برنامه، از اول اردیبهشت ماه سال ۹۶ این کارخانه آماده دریافت چغندر خواهد بود.

مهندس ارغایی با بیان اینکه این کارخانه به منزله یک لکوموتیو است که با راه اندازی آن، می تواند قطار اشتغال و توسعه را در منطقه به حرکت در آورد اظهار داشت        راه اندازی این کارخانه، نقطه امید برای کشاورزان منطقه محسوب می شود که از نزدیک شاهد روند بازسازی آن بوده و لذا با علاقمندی افزونتر نسبت به کشت چغندر اقدام می کنند.