استفاده از ظرفیت های بخش معدن برای افزایش اشتغال در کشور

برای تحقق اهداف سیاست های ابلاغی اقتصاد مقامتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال باید به بخش معدن نگاه ویژه ای داشت.

استفاده از ظرفیت های بخش معدن برای افزایش اشتغال در کشور

به گزارش شاتا، معاون اول رییس جمهور صبح امروز در بازدید از مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور دراستان البرز گفت: باید از استعداد و ظرفیت معدنی ، مناطقی که محدودیت های جدی در توسعه دارد برای ایجاد اشتغال و رونق در این مناطق استفاده کنیم.
اسحاق جهانگیری با بیان اینکه سازمان زمین شناسی یکی از سازمان های بنیادی کشور است که می تواند در بخش های مختلف توسعه کشور تاثیر گذار باشد افزود: تمام بخش های سیستم اجرایی کشور باید به اطلاعات مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور متکی باشد و حتی بردستگاه های مرتبط استفاده از این اطلاعات باید تکلیف شود.
وی به لزوم بهره گیری از منابع معدنی موجود در عمق زمین و افزایش توان تولید در این بخش اشاره و تصریح کرد: سرعت عمل و پیگیری مستمر مهندس نعمت زاده دراجرای برنامه ها ستودنی است و از ایشان انتظار داریم برای افزایش تولیدات معدنی و استفاده حداکثری از این منابع ، برنامه مدونی برای برداشت این مواد از عمق زمین مدون و اجرا شود.
معاون اول رییس جمهوردر ادامه تولید کاعذ از سنگ آهک و سایر مواد معدنی را برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بسیار مهم برشمرد و گفت: باید از مواد معدنی جانبی نیز در معادن نیزاستفاده بهینه شود.
وی به ضرورت قابل خرید و فروش کردن پروانه بهره برداری معادن اشاره و تصریح کرد: با انجام این کار بانک ها هم پذیرای این اسناد به عنوان پشتوانه ای برای معدن کاران خواهد بود.