- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

تکمیل زنجیره ارزش صنایع بافت بلوچ در دستور کار ایدرو

به گزارش ایدرونیوز ، امیر بیات در بازدید از این واحد صنعتی در ایرانشهر گفت : با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر احیای کارخانه بافت بلوچ ، ایدرو خطوط ریسندگی و رنگرزی این کارخانه را راه اندازی کرده است که در آینده ای نزدیک با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

بیات تصریح کرد : چون زنجیره ارزش این صنعت از کاشت پنبه آغاز و از طریق ریسندگی نخ و سپس بافندگی پارچه خام و در نهایت چاپ و رنگرزی تکمیل می شود در حال حاضر حلقه های مفقوده این واحد صنعتی بخش بافندگی و کاشت پنبه است .

وی افزود ایدرو در فاز توسعه این کارخانه ، مطالعات و امکان سنجی طرح احداث خطوط بافندگی را با مدرنترین ماشین آلات روز جهان انجام داده است که البته این مهم نیازمند همکاری و هماهنگی بین بخشی مسئولین استانی، وزارت صمت و جهاد کشاورزی است .

رئیس هیات عامل سازمان گسترش با اشاره به کاشت آزمایشی پنبه در منطقه خاطرنشان کرد : آمادگی و استعداد اقلیمی برای کاشت پنبه مرغوب در سطح چند هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه وجود دارد که در صورت صدور مجوزهای لازم از سوی وزارت جهاد کشاورزی و تامین شرایط کاشت بهینه و سالم پنبه مطابق موازین این وزارتخانه ضمن تامین مواد اولیه کارخانه ریسندگی ، امکان اشتغال بیشتر افراد بومی هم فراهم می شود.

به گفته بیات کشت پنبه نیز با توجه به استعداد اقلیمی و گستره وسیع چند هزار هکتاری اراضی منطقه ایرانشهر اشتغال زایی مستقیم گسترده ای را در پی خواهد داشت که این موضوع علاوه بر اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم حدود ۷۰۰ نفری واحد بافتدگی خواهد بود.

بیات همچنین مجموع برآورد اولیه ارزی و ریالی برای طرح احداث واحد بافندگی در ایرانشهر را معادل حدود ۳ هزار میلیارد ریال بیان کرد و گفت : ایدرو برای تامین مالی این پروژه، از طرق مختلف از جمله منابع داخلی و جذب منابع ملی ، استانی و مشارکت با بخش خصوصی بهره خواهد برد.

رئیس هیات عامل ایدرو در این بازدید از خطوط رنگ ، چاپ و تکمیل و ریسندگی کارخانه بافت بلوج دیدن کرد . وی همچنین با احمد علی موهبتی استاندار استان سیستان و بلوچستان و عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر ، سرباز و دلگان دیدار و گفتگو کرد .