مراسم قرعه کشی طرح فروش فوق العاده شرکت ایران خودرو برگزار شد

بعد از اتمام ثبت نام ۱۰ روزه متقاضیان در طرح فروش فوری ۲۵ هزار دستگاه خودرو که از ۴ خرداد تا ۱۴ خردادماه اجرایی شد، امروز مراسم قرعه کشی ثبت نام کنندگان اولیه محصولات ایران خودرو برگزار شد.

مراسم قرعه کشی طرح فروش فوق العاده شرکت ایران خودرو برگزار شد

به گزارش ایدرونیوز به نقل از شاتا، این طرح در راستای برنامه جامع وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار خودرو، اصلاح روند عرضه و برقراری عدالت در فروش و تحویل خودرو به مصرف کننده واقعی طبق ضوابط از پیش تعیین شده عملیاتی شده است.
براساس آمار موجود در ثبت نام اولیه طرح فروش فوری ۲۵ هزار دستگاه خودرو که سهم ایران خودرو ۱۵ هزار دستگاه بود، حدود ۴ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۸۴ نفر، متقاضی خرید ۴ محصول این شرکت بودند.
مراسم قرعه کشی محصولات ایران خودرو در شرکت ساپکو با حضور ناظرین بازرسی کل کشور، وزارت صمت، وزارت اطلاعات، پلیس امنیت، دادستانی کل کشور و سازمان حمایت برگزار شد و در نهایت منتخبین قرعه کشی طرح فروش فوق العاده ایران خودرو مشخص و باید ظرف ۴۸ ساعت هزینه خودروها توسط متقاضیان پرداخت شود.
اسامی منتخبین این طرح پس از پایان قرعه کشی و تایید نهادهای نظارتی به صورت عمومی منتشر می‌شود؛ البته متقاضیانی که در قرعه کشی طرح فروش فوق العاده ایران خودرو برنده نشوند، نیز می توانند در طرح پیش فروش ۱۲ مدل از محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا به تعداد ۷۵ هزار دستگاه مشارکت کنند.
در روند ثبت نام ۴ محصول ایران خودرو حدود ۵ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۸۵۶ نفر اقدام به ثبت نام کرده بودند که با راستی آزمایی اطلاعات امروز ۴ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۸۴ نفر حائز شرکت در قرعه کشی شدند.
گفتنی است؛ طبق برنامه ریزی انجام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۹، در ۴ مرحله فروش فوق‌العاده محصولات شرکت های ایران خودرو و سایپا انجام خواهد شد.
شایان ذکر است؛ در مرحله اول فروش فوق‌العاده دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور ۲۵ هزار دستگاه خودرو را به مشتریان ارائه خواهند کرد.