صادقی نیارکی در شورای راهبری توسعه صنایع دریایی با حضور معاونین وزیر صمت اعلام کرد :

ضرورت هم افزایی بین دستگاه ها برای توسعه صنایع دریایی

شورای راهبری توسعه صنایع دریایی به میزبانی معاونت امور صنایع وزارت صمت و با حضور سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی و صندوق توسعه صنایع دریایی و نماینده معاونت طرح و برنامه برگزارشد.

به گزارش ایدرونیوز ، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در این نشست با تاکید بر ضرورت هم افزایی بین دستگاه ها جهت تسریع در توسعه این صنعت گفت: با احصاء وظایف قانونی کلیه بخش های مرتبط با این صنعت در وزارت صمت وایجاد یکپاچگی در اجرای سیاست های صیانتی و حمایتی از این صنعت راهبردی می توان شاهد اتفاقات خوبی در بهبود وضعیت صنعت دریایی بود.

وی تصریح کرد: فارغ از نگاه های محدود کننده باید در کنار هم با بهره گیری از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در صنعت دریایی گام های موثری را برای توسعه زیر ساخت های این صنعت مهم و راهبردی برداشت.

معاون امور صنایع وزارت صمت توسعه عمق ساخت داخل در این صنعت و نظارت و پایش وضعیت صنایع دریایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اجرای این سیاست ها، مستلزم ایجاد انسجام در بین دستگاه های مرتبط با این صنعت است.

به اعتقاد صادقی نیارکی توسعه صنایع راهبری دریایی نیازمند ایجاد وحدت رویه در سیاستگذاری ها و تصمیم گیری ها است و تشکیل مستمر شورای راهبری توسعه صنایع دریایی این بستر را برای تحقق این مهم فراهم می کند.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه در خصوص ضرورت افزایش سرمایه صندوق صنایع دریایی و بهره مندی از منابع تبصره ۱۸ برای بهبود وضعیت صنایع فعال در صنعت دریا نیز نکاتی را ارائه کرد.

وی همچنین همکاری مشترک با صندوق توسعه صنایع دریایی با صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد وگفت: در پروژه های دانش بنیان می توان از ظرفیت های این صندوق در جهت تسریع در اجرای برنامه های دانش بنیان بهره مند شد.

در این نشست امیر بیات سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز نکاتی در خصوص توسعه صنایع دریایی ونقش ایدرو در ارتقاء جایگاه این صنعت ارائه و از تشکیل مستمر شورای راهبری توسعه صنایع دریایی برای برون رفت از وضعیت فعلی صنایع دریایی وافزایش نقش آفرینی این صنعت استقبال کرد.

بهره مندی از ابزارهای نوین تامین منابع مالی برای توسعه صنایع دریایی ، اختصاص بخشی از اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه به این صنعت واصلاح قانون صندوق توسعه صنایع دریایی از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، چندی پیش معاون امور صنایع وزارت صمت در راستای ایجاد سیاست یکپارچه در صنایع دریایی خواستار تشکیل نشست مشترک با ایدرو، شورای عالی صنایع دریایی و معاونت های طرح وبرنامه و توسعه مدیریت ومنابع شده بود به اعتقاد وی این شورا فرصت مناسبی است تا محور اصلی تامین منابع مورد نیاز برای برنامه های توسعه ای در صنایع دریایی به صورت متمرکز بر عهده این صندوق گذاشته شود.