بومی سازی ۲۰ قطعه مهم موتور مولد برق کاتر پیلار در ایتکو 

شرکت توربین توان گستر ایرانیان ( ایتکو ) موفق شد ۲۰ قطعه مهم موتور مولد برق کاتر پیلار  ۳۵۲۰ را بومی سازی کند .

به گزارش ایدرونیوز ، شرکت ایتکو در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و بومی سازی قطعات موتورهای نیروگاهی ، اقدام به طراحی و تولید قطعات موتور های نیروگاهی خصوصا موتورهای کاتر پیلار ۳۵۲۰ کرده است .

تامین این قطعات بدلیل تحریم آمریکا در داخل و خارج کشور دشوار است و با هزینه های چند برابری امکان پذیر است .

برخی از موتور های مولد برق کاترپیلار داخل کشور بدلیل کمبود قطعه متوف می باشند. ایتکو با توجه به دانشی که در طراحی، احداث، راه اندازی، اورهال، تامین و تولید قطعات نیروگاه های تولید پراکنده دارد برای تامین نیازهای نیروگاهی شرکت های دارنده موتور های مولد برق مقیاس کوچک اعلام آمادگی می کند .

ایتکو اطلاعات ارزشمندی از قطعات موتورهای نیروگاهی بویژه موتور کاتر پیلار را گردآوری کرده است که این شرکت را برای طراحی و تولید قطعات یادشده در کوتاه ترین زمان ممکن توانمند می سازد.

ایتکو تا کنون بسیاری از قطعات مورد نیاز نیروگاه های تحت مدیریت خود را بومی سازی کرده و در موتورهای نیروگاهی خود نیز از آن ها استفاده کرده است که آزمون های تئوریک و عملیاتی را با موفقیت پشت سرگذاشته است.

برخی از قطعات داخلی سازی شده عبارتند از : کوپلینگ ، ایمپلر و رینگ نازل توربوشارژر ، سنسور اندزه گیری دما ، ترانسفورمر ، هیتر جکت واتر ، بیلوز خروجی دود ، لرزه گیر آب ، انواع واشر سر سیلندر ، سیل های آب بند ، تسمه کوپلینگ موتور و قطعات دیگری که در بخش های داغ و سرد موتور کار برد دارد .

مهندسی معکوس ، طراحی ، تهیه نقشه ، تامین مواد ، تست های تئوریک و کاربردی و ساخت تمامی این قطعات توسط مهندسان شرکت توربین توان گستر ایرانیان در داخل کشور انجام شده است و آماده عرضه به متقاضیان می باشد . کلیه قطعات تولیدی روی موتور های مولد برق کاتر پیلار تست شده که آزمایش های آن تماما موفقیت آمیز بوده است .

علاقمندان به تامین قطعات موتور های کاتر پیلار می توانند با شماره تلفن ۲ – ۴۴۶۹۹۱۲۰ واحد بازرکانی شرکت توربین توان گستر ایرانیان تماس بگیرند و اطلاعات مورد نیاز خود را اخذ کنند .