مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در آستانه برگزاری هفدهمین جایزه ملی تعالی سازمانی اعلام کرد :

تعالی سازمانی یاری گر بنگاه ها برای دستیابی به رونق تولید

کیانی بختیاری گفت : در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری، بعنوان سال “رونق تولید” نامگذاری گردیده است، “تعالی سازمانی” نقش بسیار پررنگی دارد و به بنگاه ها برای دستیابی به رونق تولید کمک می کند.

تعالی سازمانی یاری گر بنگاه ها برای دستیابی به رونق تولید

به گزارش ایدرونیوز، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، با بیان این مطلب افزود: در طی هفده سال اجرای جایزه ملّی، با تکیه بر تجارب کسب شده طی سال‌های گذشته، این فرصت فراهم آمده است تا سازمان‌های ایرانی در کلیه بخش های اقتصادی و زمینه های مختلف فعالیت، در فرآیند جایزه ملّی تعالی سازمانی شرکت کنند و دستاوردهای خود را در استقرار سیستم‌های نوین مدیریتی که در چارچوب مدل تعالی سازمانی به اجرا گذاشته‌اند، با دیگر سازمان‌ها مقایسه نمایند و به این ترتیب در فضای تبادل تجربیات، یافته‌ها و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند .

وی گفت: سازمان مدیریت صنعتی وظیفه خود می داند تحلیل جامعی از اطلاعات مربوط به تعالی سازمان ها را همراه با آمار دقیقی از مسیر “عارضه یابی تا بهبود” آنها و همچنین “نتایج پایداری” دیگر سازمان های حاضر در فرایند ارزیابی تعالی سازمانی را بمنظور استفاده در تصمیم گیری های کلان تهیه و به مقامات بالادست ارایه نماید.

هفدهمین همایش ملی تعالی سازمانی با حضور مقامات، مدیران ارشد سازمان‌ها و متخصصان، ۵ اسفندماه ۹۸ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما از سوی سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.

جایزه ملّی تعالی سازمانی از سال ۱۳۸۲ در چارچوب برنامه‌های توسعه کشور و با هدف رقابت‌پذیری، ارتقای بهره‌وری و توسعه نظام‌های مدیریت در شرکت‌ها و سازمان‌های کشورمان، از سوی وزارت صنایع و معادن معرفی و نظام نامه آن توسط وزیر ابلاغ شد.

مهمترین اهداف اقتصادی کشور دستیابی به رشد اقتصادی از طریق توسعه قابلیت‌های سازمانی و ارتقای سطح بهره‌وری است و سازمان مدیریت صنعتی با اعطای جایزه ملّی تعالی سازمانی به دنبال کمک به اثبات شایستگی و قابلیت بنگاه‌ها و سازمان‌های ایرانی از طریق ارزیابی و معرفی سازمان‌هایی است که در مسیر تعالی خود و تحقق اهداف مهم توسعه اقتصادی اجتماعی در کشور می‌کوشند.

در ۱۷ سال گذشته بالغ بر ۱۴۰۰ سازمان ایرانی از نزدیک و توسط ۱۲۰۰ ارزیاب دوره دیده و حرفه‌ای تعالی سازمانی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود الگوی تعالی آن‌ها بر اساس ۹ معیار کلیدی از جمله رهبری، استراتژی، فرآیندها، منابع، مشتری، جامعه و … شناسایی و به آنها ارائه شده است تا شرکت ها در قالب طراحی و انجام پروژه‌های بهبود، در مسیر تعالی خود چابک‌تر عمل کنند.

در این همایش، ضمن معرفی و تقدیر از سازمان‌های سرآمد کشور، تجربیات موفق مدیریتی آن‌ها نیز ارائه می‌شود.

امسال نیز سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی پس از انجام خودارزیابی بر اساس الگوی تعالی سازمانی و به اجرا گذاشتن برنامه‌های بهبود، متقاضی جایزه ملّی تعالی سازمانی در یکی از ۵ بخش ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و بخش عمومی شده و مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که نتیجه و بازخورد آن همچون سال‌های گذشته در هفدهمین همایش ملی تعالی سازمانی اعلام و سطح تعالی شرکت‌ها مشخص می‌شود.