رئیس هیات عامل ایدرو :

شهرک تحقیقاتی کاوش بستر تجاری سازی محصولات دانش بنیان

وزارت صمت ، ایدرو ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری البرز در مراسمی تفاهمنامه همکاری مشترک توسعه زیست بوم فناوری شهرک تحقیقاتی کاوش را امضا کردند .

به گزارش ایدرونیوز ، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو در مراسم امضای تفاهم نامه زیست بوم فناوری غرب پایتخت گفت : ایدرو از طریق شهرک تحقیقاتی کاوش کلیه زیرساخت های مورد نیاز برای بستر سازی و شتابدهی و تسهیل فرآیند تجاری سازی محصولات دانش بنیان و شرکت های دانش پایه را فراهم می آورد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از ۵۰ هکتار عرصه قابل واگذاری این شهرک می باشد ، آماده سازی ۱۴ باب سوله برای استقرار مراکز دانش بنیان را با بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه ، گام اول این اقدامات برشمرد.

محمد باقر عالی موضوع تفاهم نامه چهارجانبه ایدرو با وزارت صمت ، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ، استانداری البرز را هم افزایی و گسترش کارکردهای حمایتی از فعالیت های عرصه نوآوری و فناوری در راستای رونق تولید اعلام کرد.

تقویت و توسعه همکاری ها و فعالیت های مشترک در زمینه حمایت از زیست بوم فناوری در استان البرز از طریق بکارگیری ظرفیت ها و بهره برداری از امکانات زیر ساختی ، قانونی و اعتباری طرف های تفاهم نامه ، تامین منابع مالی مورد نیاز برای تجاری سازی دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور ، ارائه خدمات تخصصی با هدف ایجاد بستر شکل گیری و توسعه کسب و کار های نوین ، ایجاد و یا بهره گیری از نهادهای اصلی و تخصصی زیست بوم نوآوری ، ایجاد و توسعه مرکز جامع خدمات مشاوره صنعتی ، معرفی شرکت های دانش بنیان جهت استقرار در سوله ها و اراضی شهرک کاوش موضوع این تفاهم نامه است .

بر این اساس طرف های تفاهم نامه متعهد شده اند نسبت به تسهیل گری و حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور ، بهره گیری از ظرفیت و توانایی شرکت های دانش بنیان و فناور در صنایع بزرگ ، برگزاری رویدادهای ترویجی ، کارآفرینی و کارگاه های آموزشی با هم همکاری کنند.

جلب مشارکت ارکان زیست بوم نوآوری برای استقرار در شهرک کاوش ، همکاری در تجهیز کامل سوله های احداث شده در شهرک کاوش ، تکمیل و تجهیز شهرک کاوش به لحاظ امکانات زیر ساختی از دیگر تعهدات طرفین امضا کننده این تفاهم نامه است .

محل اجرای تفاهمنامه شهرک تحقیقاتی کاوش است از زیر مجموعه های سازمان گسترش و نوسازی محسوب می شود .