نقش سازمان‌های توسعه‌ای صنعتی تبیین می‌شود

چهل‌ودومین سال انقلاب اسلامی برگزار شد و فعالیت بیش از ۴ دهه‌ای در حوزه صنعت از سوی نهادهای مربوط دستاوردهایی را به‌دنبال داشت اگرچه هنوز تا نقطه ایده‌آل فاصله بسیار است.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) به‌عنوان متولی صنایع کشور در حوزه توسعه و نوسازی عملکردهایی داشته است که بخشی از این فعالیت‌ها در همایش‌های گوناگون در حال پیگیری است. در این راستا همایش یاران انقلاب با رویکرد بهره‌مندی از دانش انباشته فعالان و پیشکسوتان صنعت و تولید در چله اول انقلاب و قدردانی از آنها با هدف هم‌افزایی بیشینه دانش و تجربه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

صنعت در گام دوم انقلاب

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مدیریت جدید با پیگیری استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای توسعه صنایع کشور، تاکید بسیاری بر هم‌افزایی در این حوزه دارد. به گزارش ایدرونیوز، محمدباقر عالی، رئیس هیات‌عامل ایدرو در این نشست که در دومین سال چله دوم انقلاب برگزار شد از برگزاری همایش یاران انقلاب و صنعت تا پایان امسال خبر داد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: این همایش با رویکرد بهره‌مندی از دانش انباشته فعالان و پیشکسوتان صنعت و تولید در چله اول انقلاب و تقدیر از آنها با هدف هم‌افزایی بیشینه دانش و تجربه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.
عالی همچنین از برپایی مستمر این سلسله نشست‌ها به منظور تبیین نقش سازمان‌های توسعه‌ای صنعتی و نیز بخش صنعت در تحقق شعار سال ۱۳۹۹ و بیانیه گام دوم انقلاب در بهار سال آینده خبر داد. گفتنی است نتایج حاصل از همایش با برگزاری نشست‌های دائمی با مشارکت مسئولان سه قوه، فعالان بخش خصوصی، اتاق‌های بازرگانی، دانشگاهیان، نخبگان، تولیدکنندگان و… مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

همایش راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی

در آستانه روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، سومین همایش ملی راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی با هدف هم‌افزایی بخش‌های فرهنگی و صنعتی کشور، با محوریت فرهنگ صنعتی بر مبنای اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ در محل مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.
در این همایش، طیف متنوعی از موضوعات مرتبط با فرهنگ صنعتی در قالب مقالات و پنل‌های تخصصی با هدف تبادل دانسته‌های علمی، کاربردی و اجرایی ارائه و تلاش می‌شود به توسعه فرهنگ صنعتی بر مبنای اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در ۴حوزه فردی، سازمانی، ملی و حاکمیتی پرداخته شود.
سومین همایش راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی به همت مرکز تعالی سازمانی سازمان مدیریت صنعتی و حمایت معنوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، موسسه فرهنگی اکو، دبیرخانه پیشبرد علم و فناوری در جهان اسلام و مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

سخن پایانی

حال باید دید خروجی هم‌افزایی بیشینه دانش و تجربه در راستای تحقق اهداف صنعتی در گام دوم انقلاب چه خواهد بود و آیا انتظارها را در این باره برآورده خواهد کرد؟

منبع: روزنامه صمت