- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

افتتاح طرح فراوری عناصر نادر خاکی

به گزارش ایدرونیوز ، رضا رحمانی در  این مراسم  دستیابی به فناوری های استحصال عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک را  گامی بزرگ خواند و گفت : کشور در حوزه هایی مختلف صنعتی و معدنی در حال رشد و توسعه است.

رحمانی افزود: افتتاح طرح پایلوت استحصال عناصر نادر خاکی از جهات مختلف برای کشور دارای اهمیت است که از جمله آنها می توان به خودکفایی و قطع وابستگی در این حوزه، دستیابی به فناوری های نوین توسط متخصصان داخلی و تامین نیاز کشور  کرد.

معاون  علمی و فناوری رئیس جمهور  هم در این مراسم  با اشاره به اینکه  تکنولوژی خریدنی نیست و یاد گرفتنی است ، تصریح کرد :  در مذاکراتی که با  وزیر صنعت معدن و تجارت و همچنین استاندار البرز صورت پذیرفته ،  قرار است شهرک صنعتی کاوش به عنوان قطب علمی و فناوری کشور در دستور کار قرار گیرد .

سورنا ستاری افزود : استان البرز قطب بیوتکنولوژی کشور است و بزرگ‌ترین واحدهای های صنعتی این حوزه در سطح منطقه و حتی آسیا در این استان مستقر هستند و ما بالای ۲۴ نوع داروی بیوتکنولوژی را فقط در این استان تولید می‌کنیم.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در راستای برنامه های توسعه صنایع روزآمد و فراهم سازی بستر مناسب برای احداث مراکز تحقیق و توسعه و دانش بنیان شهرک تحقیقاتی کاوش را در ۶۰ کیلومتری تهران با وسعت یکصد هکتار راه اندازی نموده و در حال تکمیل و ایجاد زیر ساخت توسعه تحقیقات صنعتی و فعالیت دانش بنیان عرصعه معدن و صنعت است .