توسعه تعاملات بین المللی شبکه نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی/ بیش از یک میلیون نفر ساعت آموزشی

گردهمایی مدیران اجرایی و علمی شبکه نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی با حضور ابوالفضل کیانی مدیرعامل این سازمان برگزار شد.

توسعه تعاملات بین المللی شبکه نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی/ بیش از یک میلیون نفر ساعت آموزشی

به گزارش ایدرونیوز ، در این گردهمایی گزارش عملکرد وگزارش ارزیابی شبکه نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی در حوزه های آموزش، مشاوره وانتشارات و… ارائه گردید.
بنا بر این گزارش طی نه ماهه نخست سال ۹۸ بالغ بر ۱.۲ میلیون نفر ساعت آموزشی در شبکه نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی دوره برگزار شد.
رتبه بندی بنگاه های کوچک و متوسط در شبکه نمایندگی ها
ابوالفضل کیانی بختیاری در این گردهمایی ضمن معرفی سید علیرضا شجاعی بعنوان سرپرست مدیریت توسعه شبکه نمایندگی ها از تلاش های شاهپور رستم زاده مدیر سابق این مدیریت تشکر و قدردانی نمود.
وی در ابتدای سخنان خود ابراز امیدواری کرد که شبکه نمایندگی های سازمان بتواند در حوزه فعالیت های خود به ویژه در حوزه آموزش رقابت بالایی با دیگر مراکز آموزشی کشور داشته و نتایج مطلوبی کسب نماید.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص بهبود شرایط کسب و کار وایجاد مزیت رقابتی در شبکه نمایندگی های سازمان نکاتی را خاطر نشان کرد.
وی تاکید کرد شبکه نمایندگی ها باید به سمت توسعه تعاملات بین المللی در حوزه آموزش حرکت کند چرا که این مقوله باعث افزایش اعتبار و ایجاد نوآوری در آموزش است و باید با دانشگاه های معتبربین المللی نظیر دانشگاه های آلمان و فرانسه این تعاملات را افزایش داد. همچنین شبکه نمایندگی ها می تواند با دانشگاههای بین المللی از طریق سیستم فرانشیز همکاری نماید و دوره های آموزشی را در کشور با حضور استادان ایرانی و تحت لیسانس دانشگاههای بین المللی برگزار کند.
کیانی بختیاری در خصوص رتبه بندی SME ها (بنگاه های کوچک و متوسط) اظهار داشت: امسال سازمان مدیریت صنعتی ۲۲ سال رتبه بندی شرکت های برتر را برگزار نمود و جا دارد رتبه بندی SME ها را در شبکه نمایندگی ها با همکاری موسسات معتبر بین المللی راه اندازی کنیم.
وی تصریح کرد: با توجه به قراردادی که با سازمان ملی بهره وری داشته ایم استقرار چرخه بهره وری در صنعت در سه میلیون بنگاه به عهده سازمان مدیریت صنعتی قرار گرفته که با همکاری شبکه نمایندگی ها باید اجرایی شود و در این زمینه با وزارت صمت هم تفاهم شده است.
کیانی بختیاری در خصوص ایجاد کانون های ارزیابی در شبکه نمایندگی ها گفت: این شبکه می تواند کانون های ارزیابی را با بهره مندی از تجربه و دانش ارزیابان مجرب وتوانمند در استان ها راه اندازی نماید، علاوه بر این در خصوص کلینیک های صنعت نیز با وزارت صمت تعاملات بالایی داشته ایم و شبکه نمایندگی ها باید در حوزه عارضه یابی تیمی توانمند معرفی کند تا این کار ملی در حوزه صنعت محقق گردد.
وی در خصوص مدیریت شرکت های دانش بنیان و استارتاپی تصریح کرد: با صندوق شکوفایی و نوآوری کارگاه های آموزشی و پژوهشی راه اندازی کرده ایم و جا دارد شبکه نمایندگی ها برای ۴۷۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور دوره های مدیریت برگزار نماید.
مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: در حوزه مدیریت هزینه در شرایط پیچیده کسب و کار مدیریت چابکی و مدیریت پروژه با شرکت های معتبر که دارای گواهی بین المللی هستند توافق نموده ایم و شبکه نمایندگی ها می تواند در این خصوص نیز فعالیت نماید.
کیانی بختیاری یادآوری کرد تفاهم نامه خوبی با وزارت آموزش و پرورش در خصوص آموزش کارآفرینی، بهره وری، کایزن، خلاقیت و … در مدارس سراسر کشور داشته ایم و شبکه نمایندگی ها باید در این خصوص فعالیت جدیدی را آغاز نماید.
وی در خصوص برگزاری دوره های مالی و بورس اظهار داشت دوره های مالی و بورس را باید در شبکه نمایندگی ها با حفظ کیفیت و بهره مندی از اساتید سازمان بورس و اوراق بهادار راه اندازی کنیم.
کیانی بختیاری در خصوص تفاهمات با دانشگاههای تهران ، علم و صنعت و علامه طباطبایی اظهار داشت: طبق تفاهمات صورت گرفته دوره های مشترکی با دانشگاه های دولتی برگزار می کنیم و نمایندگی ها نیز باید این شیوه را در استانها پیگیری نمایند.
وی در خصوص نشریه و کتاب های انتشارات سازمان تاکید کرد: کتاب های سازمان مدیریت صنعتی ویترین این سازمان هستند و حتما باید در شبکه نمایندگی ها مورد استفاده قرار گیرند.
مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی همچنین از تفاهماتی با دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد که تحت شرایطی دانشجویان بتوانند با ارائه پروژه های کاربردی مدارک مشترک دریافت نمایند.
وی در پایان از مدیران اجرایی شبکه نمایندگی ها برای حضور در بیست و دومین همایش عرصه یادگیری و ارائه تجارب نوآورانه دعوت کرد.
ارائه خدمات مشاوره مدیریت در شبکه نمایندگی ها
در ادامه این جلسه حسن شیخ نیا رئیس هیئت مدیره سازمان مدیریت صنعتی نیز طی سخنانی اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی برای شبکه نمایندگی ها برنامه های وسیعی تدارک دیده است از جمله در حوزه ارائه خدمات مشاوره.
وی افزود نگاهی که امروز در سازمان وجود دارد تسری خدمات مشاوره در شبکه نمایندگی ها با حفظ الزامات و ایجاد زیر ساخت های لازم است.
کیانی بختیاری تصریح کرد: هر یک از نمایندگی ها به فراخور ظرفیت های خود باید در این زمینه فعال شوند تا توسعه تعاملات و خدمات صورت پذیرد.
وی خاطر نشان کرد رویکرد جدید سازمان مدیریت صنعتی انجام فعالیت ها در ابعاد بزرگ و حاکمیتی است که نیازمند ارائه ایده های بدیع و نوآورانه می باشد و لازم است از ظرفیت های بالقوه شبکه نمایندگی ها بهره مند شویم بخصوص در شرایط پیچیده کسب و کار که باید با برنامه ریزی به این مطلوب دست یابیم .
وی در پایان خاطر نشان کرد در اجرای دوره های تخصصی درشبکه نمایندگی ها باید بیش از پیش اعتبار و برند سازمان تقویت شود.