- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران، اقدامی علمی در راستای توسعه پایدار

به گزارش ایدرونیوز ، محمدباقر عالی در حاشیه برگزاری مراسم صد شرکت برتر در گفت و گو با خبرگزاری صنایع با اشاره به اینکه یکی از مبانی مهم در توسعه، بحث پایداری است‌، اظهار داشت: رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران یکی از اقدامات مجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) می‌باشد که دقیقا در راستای توسعه پایدار برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در ادامه این گفتگو پیرامون اثرات و پیامدهای رتبه‌بندی شرکت‌های برتر، خاطرنشان کرد: وقتی کاری علمی ۲۲ دوره انجام شده است قاعدتا مورد توجه مراکز علمی و حاکمیتی کشور قرار گرفته است.

محمدباقر عالی به اهمیت رتبه‌بندی شرکت‌های برتر و تشریح سه نکته مهم آن پرداخت و بیان داشت: امسال بیست و دومین دوره برگزاری همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر بود که در بحث توسعه اتفاق مبارکی تلقی می‌شود.

معاون وزیر صمت  افزود :  یکی از محورهای مهم انقلاب صنعتی چهارم، چگونگی برخود با بانک‌های اطلاعاتی بزرگ است، یعنی براساس مطالعات به این نتیجه رسیده‌ایم که ورژن انقلاب صنعتی چهارم چیزی جز کشف الگوها و تبدیل آنها به الگوریتم نیست.

معنی این حرف این است که سازمان مدیریت صنعتی و ما به عنوان ایدرو باید بتوانیم با کار بر روی بانک‌های اطلاعاتی بزرگ الگوریتم‌های رفتاری شرکت‌های موفق در ایران را استخراج کنیم که این دارایی ارزشمندی برای کشور خواهد بود و در واقع این دارایی، کلید توسعه شرکت‌های موفق در ایران است.

وی در خصوص نکته مهم دوم رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ، اظهار داشت: محور مهم دوم این است که بر اساس بررسی صورت گرفته، شاخص‌های اقتصاد منبع‌محور و اقتصاد تولیدمحور، اساس رتبه‌بندی را شکل می‌دهند.

رئیس هیات عامل ایدرو تصریح کرد : شرکت‌ها و سازمان مدیریت صنعتی باید با بهینه‌کاوی تجربیات مشابه در دنیا، شاخص‌های جدیدی را استخراج کنند و در رتبه‌بندی شرکت‌ها بکار گیرند.

مدیرعامل ایدرو پیرامون سومین نکته مهم رتبه‌بندی شرکت‌های برتر نیز گفت: نکته سوم این است که شرکت‌ها و سازمان مدیریت صنعتی باید به تعهدات خود در انطباق با محیط بیرونی و درونی عمل کنند .