رئیس هیات عامل ایدرو :

رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران، اقدامی علمی در راستای توسعه پایدار

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به اینکه رتبه‌ بندی شرکت‌ های برتر ایران، اقدامی علمی در راستای توسعه پایدار است ، رتبه‌ بندی شرکت‌ های برتر را اساس تصمیم‌گیری‌ و انتخاب‌ های مهم کشور دانست.

به گزارش ایدرونیوز ، محمدباقر عالی در حاشیه برگزاری مراسم صد شرکت برتر در گفت و گو با خبرگزاری صنایع با اشاره به اینکه یکی از مبانی مهم در توسعه، بحث پایداری است‌، اظهار داشت: رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران یکی از اقدامات مجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) می‌باشد که دقیقا در راستای توسعه پایدار برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در ادامه این گفتگو پیرامون اثرات و پیامدهای رتبه‌بندی شرکت‌های برتر، خاطرنشان کرد: وقتی کاری علمی ۲۲ دوره انجام شده است قاعدتا مورد توجه مراکز علمی و حاکمیتی کشور قرار گرفته است.

محمدباقر عالی به اهمیت رتبه‌بندی شرکت‌های برتر و تشریح سه نکته مهم آن پرداخت و بیان داشت: امسال بیست و دومین دوره برگزاری همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر بود که در بحث توسعه اتفاق مبارکی تلقی می‌شود.

معاون وزیر صمت  افزود :  یکی از محورهای مهم انقلاب صنعتی چهارم، چگونگی برخود با بانک‌های اطلاعاتی بزرگ است، یعنی براساس مطالعات به این نتیجه رسیده‌ایم که ورژن انقلاب صنعتی چهارم چیزی جز کشف الگوها و تبدیل آنها به الگوریتم نیست.

معنی این حرف این است که سازمان مدیریت صنعتی و ما به عنوان ایدرو باید بتوانیم با کار بر روی بانک‌های اطلاعاتی بزرگ الگوریتم‌های رفتاری شرکت‌های موفق در ایران را استخراج کنیم که این دارایی ارزشمندی برای کشور خواهد بود و در واقع این دارایی، کلید توسعه شرکت‌های موفق در ایران است.

وی در خصوص نکته مهم دوم رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ، اظهار داشت: محور مهم دوم این است که بر اساس بررسی صورت گرفته، شاخص‌های اقتصاد منبع‌محور و اقتصاد تولیدمحور، اساس رتبه‌بندی را شکل می‌دهند.

رئیس هیات عامل ایدرو تصریح کرد : شرکت‌ها و سازمان مدیریت صنعتی باید با بهینه‌کاوی تجربیات مشابه در دنیا، شاخص‌های جدیدی را استخراج کنند و در رتبه‌بندی شرکت‌ها بکار گیرند.

مدیرعامل ایدرو پیرامون سومین نکته مهم رتبه‌بندی شرکت‌های برتر نیز گفت: نکته سوم این است که شرکت‌ها و سازمان مدیریت صنعتی باید به تعهدات خود در انطباق با محیط بیرونی و درونی عمل کنند .