طرح تکمیلی فولاد اسفراین امسال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون بازرگانی مجتمع فولاد اسفراین گفت: طرح تکمیلی این مجتمع صنعتی از مهمترین طرح‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

طرح تکمیلی فولاد اسفراین امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش ایدرونیوز ، حسن اسماعیلی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۹۴ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده که با احتساب قیمت کنونی ارز، سرمایه گذاری به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این مجتمع صنعتی انجام شده است.
وی افزود: اجرای طرح ریخته‌گری پیوسته (CCM) به عنوان مهمترین بخش طرح تکمیلی مجتمع فولاد اسفراین، افزایش ظرفیت تولید و کاهش قیمت تمام شده محصولات نهایی این مجتمع را درپی دارد.
وی گفت: با ورود سوپروایزرهای خارجی برای انجام آخرین آزمایش ها و راه اندازی، به نظر بهره برداری از این طرح بزرگ صنعتی تا پایان سال قطعی به نظر می رسد.
اسماعیلی گفت: هفته گذشته معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از آخرین وضعیت طرح تکمیلی مجتمع فولاد اسفراین بازدید کرده و با ابراز رضایت از روند اجرای آن بر ضرورت بهره برداری از این طرح صنعتی تا پایان امسال تاکید کردند.
عضو هیات مدیره مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: با بهره برداری از طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسراین، ظرفیت ذوب فولاد این مجتمع از ۱۲۰ هزار تن به ۱۸۰ هزار تن و ظرفیت تولید محصولات نهایی نیز، که با استفاده از فناوری ریخته گری پیوسته صورت می گیرد، از ۸۱ هزار تن به ۱۶۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.
اسماعیلی با تاکید بر مقرون به صرفه شدن قیمت محصولات نهایی این مجتمع در روش ریخته گری پیوسته، گفت: تولید محصولات در اندازه های بزرگ از ویژگی های منحصر به فرد روش ریخته گری پیوسته در این مجتمع صنعتی است.
به گزارش ایرنا مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.
این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
این شهرستان با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می شود.