- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

امضای تفاهم نامه برای ساخت شناور‌های گردشگری بین وزارت میراث فرهنگی و ایزوایکو

به گزارش ایدرونیوز ، حمید رضائیان مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: بر اساس این تفاهم نامه برای ۵ سال ایزوایکو شناور‌هایی برای گردشگری تفریحی خانوادگی، مسافر و هتل‌های دریایی براساس الزامات ایمنی می‌سازد.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم گفت: حدود ۲ هزار و ۴۵۰ طرح در حوزه گردشگری با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور در حال ساخت است.
مونسان افزود: از شمار طرح‌های در دست اجرا ۵۰۰ طرح هتلی و اقامتی است
مونسان گفت: کشور چین ۱۵۰ میلیون گردشگر خروجی دارد و بر اساس برنامه ریزی هدفگذاری شده یک میلیون گردشگر چینی از ایران دیدن کنند.
مونسان گفت: با لغو روادید سفر برای عمانی‌ها و معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران شمار گردشگران عمانی سه و نیم برابر افزایش یافته است.
وی گفت:باوجود، تحریم و کاهش پرواز‌های خارجی روند توسعه صنعت گردشگری کشور رو به رشد است.
وی افزود: در صنعت گردشگری به ازای هر ۵۰ میلیون تومان گردش مالی یک شغل پایدار ایجاد می‌شود.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود:گردشگری دریا محور، اکوتوریسیم و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی از مزیت‌های گردشگری هرمزگان است.
مونسان گفت:نخستین گام برای جذب گردشگر در هرمزگان معرفی ظرفیت‌های گردشگری بویژه در جزایر هرمزگان بندرعباس است.
وی گفت:در تلاشیم تا پایان دولت دوازدهم طرح‌های جاذبه گردشگر در هرمزگان اجرا شود و راه اندازی تور‌هایی برای معرفی هرمزگان در دستور کار است.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:بر اساس قانون هیچ دستگاهی دولتی حق ندارد اقامتگاه داشته باشد.
مونسان این فضا‌های اقامتی دستگاه‌های دولتی باید واگذار شود تا نرخ اشغال هتل‌ها بالا برود.
معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم گفت: دستگاه‌ها برنامه ریزی لازم را برای ارائه خدمات سفر در نوروز ۹۹ آغاز کنند.
ولی تیموری افزود:هرمزگان مرکز خدمات سفر‌های دریایی نوروز ۹۹ است.
استاندار هرمزگان هم گفت:مرکز خدمات سرمایه گذاری استانداری هرمزگان سامانه واحد سرمایه گذاری را برای نظارت و تسهیل درخواست متقاضیان در دستگاه‌های اداری نصب می‌کند.
فریدون همتی افزود:دستگاه‌های اداری و بنگاه‌های اقتصادی مهمان‌های اداری را در هتل‌ها ومراکز اقامتی مستقر کنند.
در این کارگروه شماری از فعالان حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشکلات و دغدغه‌های خود را بیان کردند.
الزام ایمنی برای شناور‌های تفریحی، تخصیص سوخت برای شناور‌های تفریحی در ایام گردشگری، تعطیلی اقامتگاه‌های دستگاه‌های دولتی برای حمایت از بخش خصوصی، پیگیری برای تعطیلی زمستانه، حمایت از بخش حمل و نقل گردشگری، اعطای تسهیلات برای واحد‌های پذیرایی بین راهی، پیگیری بیمه راهنمایان گردشگری، راه اندازی خطوط پروازی بین بندرعباس –مسقط، پیگیری رفع بوی نامطبوع خور‌های بندرعباس و تکمیل تصفیه خانه بندرعباس، درخواست تردد ماشین‌های نقلیه عمومی با پلاک گردشگری در سرزمین اصلی، تفویض اختیار به تشکل‌های حرفه‌ای و راه اندازی قطار گردشگری از مهمترین درخواست‌های فعالان گردشگری بود.