وزیر صمت در جشن رکورد تولید ایران ترانسفو ری در شهرک صنعتی پرند:

تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم/مقام‌معظم رهبری آغازگر گفتمان رونق تولید برای نجات کشور بوده اند

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: دنیا بداند که تولید و صنعت ما زنده و پویا است و هیچ خللی در آن نمیتواند ایجاد بشود.

به گزارش ایدرونیوز ، رضا رحمانی در جشن رکورد تولید شرکت ایران ترانسفو ری در شهرک صنعتی پرند، بیان کرد: ایام با سعادت ولادت حضرت زینب را تبریک می گویم و خدای را شاکرم که امروز توفیق دارم در این جشن واقعی و بزرگ حضور دارم.

وی با بیان اینکه جشن رکورد تولید غرورآفرین است، افزود: امروز در هنگامه جنگ اقتصادی این بزرگترین عملیات و در واقع پیروزی در عملیاتی بزرگ است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کار کارگران و کارکنان و مهندسان این واحد بزرگ صنعتی خدا قوت دارد و سرمایه اصلی ما همین سرمایه های انسانی و مدیریتی هستند.

رحمانی ادامه داد: هر کجا مدیران‌تلاشگر و از خودگذشته حضور داشته باشند، نتیجه اش همین است.

وی با اعلام اینکه دنیا بداند که تولید و صنعت ما زنده و پویا است و هیچ خللی در آن نمیتواند ایجاد بشود، تصریح کرد: ما می توانیم را باور کنیم، کشور ما امکانات و توانمندی ها و ظرفیت های زیادی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی ظرفیت های کشورمان، افزود: بازارکشورمان نزدیک به ۸۵ میلیون نفر است، بازار ۶۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه( ۱۵ کشور) را هم داریم.

رحمانی با اعلام اینکه ظرفیت ها و منابع خدادای زیادی داریم،گفت: رتبه اول ذخایر نفت و گاز دنیا را داریم، معادن را داریم و باید از این گونه ظرفیت های مورد اشاره استفاده بهینه کنیم.

وی همچنین یادآور شد: منابع خدادادی دریا، آب، خاک، آفتاب و..‌را داریم، فقط خودمان را باور کنیم، مصداق خودباوری همین رسیدن به رکورد تولید است که در این شرکت شاهد آن هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: نهضت ساخت داخل و داخلی سازی را راه انداختیم و اگر منابع را فعال کنیم قطعا پیشرفت حاصل می شود.

رحمانی با بیان اینکه دغدغه اصلی مسئولان و مردم همین اشتغال جوانان است،تصریح کرد: هر چقدر می توانیم باید در این حوزه تلاش کنیم، همین شرکت ایران ترانسفو ری گفته است تا سال آینده ۱۰۰ نفر جدید را جذب می کنند که این روحیه باید به کل کشور تعمیم یابد.

لزوم ترویج روحیه جهادی و خودباوری برای حل مشکلات کشور

وی ادامه داد: اگر همین روحیه خودباوری و جهادی به کل کشور تعمیم بشود مشکلات حل است، خانواده بزرگ صنعت و معدن و تجارت باید در این موضوع همت کنند.

وزیر صمت با اشاره به بازدیدهای امروز خود نیز گفت: واحدهایی که دیدم در حوزه ساخت داخل اقدامات خوبی انجام دادند، مقام معظم رهبری رونق تولید را کلید حل بسیاری از مشکلات دانسته اند که به آن باور عمیق دارم.

رحمانی ادامه داد: رونق تولید باعث رونق صنعت و صادرات و توسعه و اشتغال خواهد شد.

وی با بیان برنامه های این وزارتخانه در این راستا، گفت: حفظ وضعیت موجود تولید و فعال سازی واحدهای راکد و ظرفیت های خالی تولید را امسال در برنامه داریم.

وزیر صمت با یادآوری اینکه دشمن ‌می خواست مواد اولیه و ملزومات و تجهیزات مورد نیاز به دست ما نرسد، گفت: داخلی سازی قطعات مورد نیاز را در این حوزه شروع کردیم.

رحمانی اضافه کرد: در حوزه لاستیک ‌سنگین ۵ پروژه آماده داریم که اگر کامل بشوند، تولید بیش از مصرف خواهد شد و تهدید به یک فرصت بدل می شود. همچنین داخلی سازی در حوزه پارچه و پوشاک را در برنامه داریم.

وی با اشاره به سفر کاری روز قبل خود نیز، گفت: در سفر اردبیل مجموع پروژه هایی که افتتاح شد، حدود ۱۸۰ میلیون دلار داخلی سازی و کاهش ارزبری برای قطع وابستگی داشت.

وزیر صمت نهضت ساخت داخل را ستون فقرات اقدامات دانست و افزود: البته در حوزه های دیگر مانند معدن و شبکه توزیع و …هم داریم.

رحمانی بیان کرد: از همه صنعتگران و تولیدکنندگان و صادرکنندگان و واحدهای تولیدی و همکاران مجموعه وزارت صمت که رزمندگان این خط جنگ اقتصادی هستند، صمیمانه تشکر دارم.

وی با اعلام اینکه راه نجات کشور رونق تولید است، گفت: این خط را مقام معظم رهبری مدبرانه آغاز کردند و فرمایشات لازم را دادند، همگان باید کمک کنند تا این تسهیل بشود.

وزیر صمت در پایان گفت: باید موانع جلوی پای صنعتگران و تولیدکنندگان مرتفع بشود و همگان در این حوزه اهتمام جدی ورزند.