در دیدار معاون وزیر صمت و مدیر عامل بانک ملت تاکید شد:

هم افزایی ایدرو و بانک ملت برای تسریع در طرح های توسعه صنعتی

در نشست معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو و مدیرعامل بانک ملت با تمرکز بر اولویت رونق تولید ، دو طرف بر بهینه سازی و گسترش همکاری بین بخشی با رویکرد هم افزایی برای تسریع در فرایند طرح های توسعه صنعتی و مناطق محروم تاکید کردند.

به گزارش ایدور نیوز ، محمد باقر عالی و محمد بیگدلی در این دیدار همچنین بهره گیری از حداکثر ظرفیت قانونی و انعطاف های مدیریتی موجود در سامانه بانکی کشور با رویکرد حمایت از سرمایه گذاری مولد را یکی از نقاط عطف در مسیر شتاب بخشی به اجرای طرح های صنعتی برشمردند که در ساختار بانک ملت مشهود است .

در این نشست درباره صدور مصوبه تسهیلات سرمایه در گردش در قالب مرابحه به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال با اولویت تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و بازنگری در فرایند اعطای تسهیلات شرکت تایر لرستان که با سرمایه گذاری ایدرو و بخش خصوصی با ارزیابی ۱۷۰ میلیون دلاری صورت خواهد پذیرفت ، موافقت شد .

همچنین موضوع تشکیل سندیکای مشترک بانک ملت و بانک همکار به منظور تامین تسهیلات ۲۱۰۰ میلیاردی به منظور تولید سوخت گیاهی با فناوری های پاک ( سوخت سبز ) در منطقه کم برخوردار کرمانشاه و نیز اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش ۲۰۰ میلیارد ریالی برای کارخانه بافت بلوچ در استان سیستان و بلوچستان مورد موافقت طرفین قرار گرفت .

در این دیدار صالحی ، علیزاده و عبداللهی اعضاء هئیت عامل و معاونان ایدرو و آخوندی ، دیبا و جعفر لو معاونان بین الملل ، اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک ملت و مدیران دو مجموعه حضور داشتند .