- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

ناآگاهی از وجود برخی مواد اولیه داخلی موجب واردات آن می شود

به گزارش ایدرونیوز ، سید محمدمهدی هادوی در حاشیه نمایشگاه نهضت ساخت داخل و رونق تولید در رشت  در  گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صنایع ما به حدی از بلوغ رسیده اند که می توانند نیازهای خود را شناسایی و محصولات خوبی داشته باشند و بایستی برای تامین نیازهایشان شبکه سازی  و همه را در داخل یک مجموعه دنبال کرد.

وی  با تاکید بر اینکه به جایی رسیدیم که می توانیم نیازهای خود را تعریف کنیم،  افزود:  این موضوع مهم است که بتوانیم ویژگی های فنی مشخصات دقیق کالایی را که می خواهیم اعلام کنیم؛ چرا که این امر یعنی رسیدن به دانش طراحی است.

وی با بیان اینکه تا کنون این گونه بوده که به خارج از کشور کد کالا می فرستادیم تا آن را برای ما ارسال کنند ، گفت: ما به این سطح رسیده ایم که می توانیم مشخصات فنی قطعات خودمان را اعلام کنیم  و  وقتی دانش فنی را اعلام کنیم یعنی به دانش طراحی آن رسیده ایم.

در این نمایشگاه مواد اولیه همچون مواد معدنی و شمش ها  و از سوی دیگر قطعات نیم ساخته همچون لنت کلاچ و یا فولاد فنر تولید داخل که اکنون از خارج از کشور وارد می شود به نمایش گذاشته شده است.

استاندار گیلان نیز در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: با پشتکار و انگیزه و با اتکا به دانش فنی خودمان می توانیم نه تنها زمینه تولیدات پایه ای در کشور و بسیاری از بخش ها را تولید کنیم ، بلکه زمینه صادرات هدفگذاری شده دولت را نیز فراهم آوریم.

ارسلان زارع  میزان صادرات هدفگذاری شده دولت را ۱۰ میلیارد دلار عنوان و تصریح کرد: با توسعه  صادرات به کشورهای منطقه و حاشیه خزر و اوراسیا می توانیم گام موثری در زمینه نیل به هدفگذاری صادرات و خودکفایی برداریم.

نخستین نمایشگاه نهضت ساخت داخل و رونق تولید گیلان با حضور سرپرست معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل نمایشگاه های بین المللی استان در رشت گشایش یافت.

۸۰ شرکت تولیدی و صنعتی فنآور جهت رفع نیازهای مواد اولیه و تبادل تکنولوژی از استان های گیلان، آذربایجان شرقی، تهران، اصفهان، اردبیل  و زنجان  در این نمایشگاه حضور یافته اند.

در افتتاح این نمایشگاه همچنین رئیس مرکز ساخت داخل تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت و استاندار گیلان حضور داشتند.

این نمایشگاه  از ساعت ۱۵ تا ۲۱ از امروز (سه شنبه) به مدت چهار روز تا (جمعه ۲۹ آذرماه) دایر است.

گیلان دارای  حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی فعال است.