- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید گیلان

به گزارش ایدرونیوز ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: ۸۰ شرکت تولیدی و صنعتی فن آور جهت رفع نیازهای مواد اولیه و تبادل تکنولوژی از استان های گیلان، تهران، اصفهان، اردبیل در این نمایشگاه حضور یافته اند.
فرهاد دلق پوش، رویکرد این نمایشگاه را حذف حلقه های وابسته به واردات در حوزه های صنایع خودرو و قطعات، فلزی و غیر فلزی، لوازم خانگی، صنایع دریایی و الکترونیک و ساخت تجهیزات و ماشین آلات در حوزه های مختلف صنعتی و عمرانی عنوان و تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف جلوگیری از واردات کالاهای ساخت مشابه داخلی از خارج از کشور و تامین نیازهای واحدهای صنعتی از داخل کشور برای نیل به خودکفایی بخش صنعت برپا شده است.
وی تصریح کرد: در بیش از ۶۰ درصد نمایشگاه از ظرفیت ها و توانمندی های واحدهای تولیدی گیلان استفاده شده است؛ چرا که گیلان با رتبه ششم صنعت جایگاه خوبی در کشور دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار داشت: طی چهار روز مدت بر پایی نمایشگاه، برگزاری جلسات و میزگردها با حضور مسئولان مرتبط به حوزه صنعت ، معدن و تجارت و نهادهای حمایتی از جمله بانک ها، دادگستری، شرکت های آب، برق و گاز محیط زیست از برنامه های جنبی این نمایشگاه خواهد بود.
لازم بذکر است در افتتاح این نمایشگاه همچنین رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت حضور داشت که از صبح روز سه شنبه تا زمان افتتاح نمایشگاه از شرکت های سیمکو، دیبا فراز، پادینه، پایاکلاج، فرآوری و ساخت و پیشرو پلاستیک مستقر در رشت بازدید نمود.
این نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ از سه شنبه به مدت چهار روز تا جمعه ۲۹ آذرماه دایر است.
گفتنی است گیلان دارای حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی فعال است.