معاون صنایع حمل ونقل ایدرو خبر داد :

ثبت سفارش بیش از ۴۲ هزار دستگاه خودروی سنگین

معاون توسعه صنایع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ثبت سفارش ۴۲ هزار و ۳۴۱ دستگاه انواع خودرو سنگین به ارزش یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون یورو در چارچوب طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل تجاری خبر داد .

به گزارش ایدرونیوز ، بهزاد اعتمادی در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته گفت : برای ۲۵ هزار و ۷۹۸ دستگاه خودروی سنگین «مسدودی ارزی» از طریق منابع صندوق توسعه ملی اخذ شده است .

معاون حمل و نقل ایدرو با اشاره به مشارکت ۱۷ خودروساز داخلی در اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل تجاری ابزار امیدواری کرد : با استفاده حداکثری از توانمندی شرکت های قطعه ساز داخلی بتوانیم در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی اجرای این طرح را به پیش ببریم .

براساس مصوبه شورای اقتصاد قرار است ۱۷۶ هزار و ۵۵۰ دستگاه انواع ناوگان تجاری شامل اتوبوس درون شهری ، اتوبوس برون شهری، کامیون، کشنده ، کامیونت و مینی بوس در مدت سه سال نوسازی شود و ایدرو مدیریت اجرایی طرح نوسازی ناوگان تجاری را عهده دار است.

منابع ارزی مورد نیاز این طرح از طریق صرفه جویی در مصرف سوخت خودروها ( طی مدت زمان کارکرد خودروی موضوع طرح و پیمایش پیش بینی شده ) حاصل خواهد شد.

بخشی از منابع ریالی مورد نیاز طرح از طریق شبکه بانکی به صورت تسهیلات ۶۰ ماهه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و آورده نقدی متقاضیان در مرحله ثبت نام ۲۰ درصد ارزش خودرو است .