حضور فعال منطقه ویژه اقتصادی جهرم در نمایشگاه تخصصی تستا

منطقه ویژه اقتصادی جهرم در راستای حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان، نوپا و خلاق و جذب سرمایه گذاری بعنوان نماینده سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بمنظور ارایه نیازهای فناورانه در دومین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) حضور دارد.

به گزارش ایدرونیوز ، مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی جهرم گفت : برگزاری چنین نمایشگاهی مَی تواند در کاهش مشکلات ناشی از تحریم ها و تقاضا محور کردن علم و فناوری موثر باشد و از جمله هدف گذاری های موجود برای این نمایشگاه، رفع نیازهای داخلی بوسیله شرکت های ایرانی صاحب فناوری است.

پیام فخرو  افزود: یکی از راه های خارج شدن از بن بست در مناطق ویژه اقتصادی فعال شدن شرکت های دانش بنیان و حمایت از کسب و کارهای نوپا و خلاق است که در این زمینه ، منطقه سعی نموده است بدنبال تسهیل فعالیت های شرکت های دانش بنیان صنایع غذایی، بسته بندی و لجستیک در این منطقه باشد.
پیام فخرو ضمن تاکید بر حمایت از این شرکت ها گفت : این منطقه مَی تواند در مبارزه با تحریم نقش آفرینی کند و با حمایت از کسب و کارهای نوپا و خلاق بزرگترین تحول را در منطقه ایجاد نماید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم در خصوص ویژگی ها و مزیت های رقابتی منطقه خاطرنشان کرد: براساس یک تعریف بین المللی، منطقه ویژه اقتصادی در محدوده حراست شده ای است که از شمول برخی مقررات جاری کشور متبوع خارج است و با بهره گیری از مزایایی شامل: معافیت های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، عدم وجود تشریفات اداری و مقررات دست و پا گیر و همچنین سهولت و تسریع در فرایندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک مَی کند.

دومین نمایشگاه تستا به همت شورای عالی علوم ، تحقبقات و فناوری و با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی در تاریخ ٢۶ لغایت ٢٩ آذرماه سالجاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار مَی شود.