وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

ضرورت شتابدهی همکاری بین بخشی در نوسازی ناوگان تجاری

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از طرح نوسازی ناوگان تجاری کشور در چهارمین نمایشگاه بین‌ المللی حمل و نقل بر ضرورت شتابدهی و همکاری بهینه بین بخشی برای اجرای فرایند نوسازی ناوگان تجاری کشور تاکید کرد.و اهتمام همه بخشها را برای کمک به تسریع این طرح را خواستار شد.

به گزارش ایدرونیوز ، محمد اسلامی در بازدید از پاویون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و یازده شرکت سازنده خودروهای سنگین همکار در طرح نوسازی ناوگان تجاری ؛ اهمیت نقش این طرح در کاهش آلایندگی هوا و نیز اصلاح الگوی مصرف سوخت را جدی ارزیابی کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت : نوسازی و بهسازی حمل و نقل عمومی همزمان با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت ، ضرورت خود را بیش از پیش نمایان ساخته است.

اسلامی با اشاره به تمهیداتی که در نظام پولی و بانکی برای این پروژه در نظر گرفته شده است ، تصریح کرد : نوسازی ناوگان تجاری کشور می تواند احیا و پویاسازی خودروهای تجاری ، افزایش راندمان ، صرفه جویی سوخت ، افزایش ایمنی ، اشتغال زایی و رونق تولید را به دنبال داشته باشد.

بهزاد اعتمادی ، معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو ، در این بازدید جزئیاتی از این پروژه و مراحل آن را ارائه کرد.

براساس مصوبه شورای اقتصاد قرار است ۱۷۶ هزار و ۵۵۰ دستگاه انواع ناوگان تجاری شامل اتوبوس درون شهری ، اتوبوس برون شهری، کامیون، کشنده ، کامیونت و مینی بوس در مدت سه سال نوسازی شود . بر اساس این مصوبه ایدرو مجری و مدیرطرح نوسازی ناوگان تجاری کشور است.

چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل لجستیک وصنایع وابسته از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه جاری در مصلی امام خمینی (ره) دایر است.