اجرای پروژه‎ ها در ایزوایکو سرعت می یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: با تزریق منابع مالی جدید با همکاری بانک های استان و بهره گیری از منابع صندوق توسعه ملی زمینه سرعت بخشیدن به پروژههای در دست اجرا در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران مشهیا می شود.

به گزارش ایدرونیوز ، ایرج حیدری در نشست با مسوولان مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) اظهار داشت: این مجتمع با توجه به ظرفیت‌های اشتغالزایی و درآمد زایی آن، برای استان از اهمیت بسزایی برخوردار است و از هیچ حمایتی برای تقویت این مجموعه دریغ نخواهد شد.

وی افزود: این مجتمع عظیم صنعتی، سهم عمده ای در ساخت شناور و کشتی و همچنین سکوهای استخراج گاز و نفت در کشو دارد که باید با حمایت‌های هر چه بیشتر، زمینه رونق بیش از پیش آن را فراهم آوریم.

حیدری با اشاره به توانمندی ویژه متخصصان ایزوایکو، تصریح کرد: در سالهای اخیر با تلاش‌های صورت گرفته در این مجموعه و حمایت مسوولان، شاهد توسعه ساخت شناورهای اقیانوس پیما و تعمیر کشتی‌های نفتکش در آن هستیم که این کار موجب رونق صنعت کشتی سازی در کشورمان و افزایش اشتغالزایی در این مجموعه است.

شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ با طراحی شرکت آلمانی (بلوم اندفوس) به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.

افزون بر پنج هزار نفر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران که هم اکنون درقالب منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس اداره می‌شود، مشغول به کار هستند.

مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با شش زیرمجموعه که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می‌شوند در زمینه ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک، متوسط و بزرگ، سازه‌های دریایی شامل سکوهای گازی و نفتی، تعمیر شناورهای داخلی و خارجی و همچنین ساخت و تعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت دارد.

شرکت های زیرمجموعه ایزایکو نیز صنایع کشتی سازی بحر گسترش هرمز، صنایع کشتی سازی ندیم گسترش هرمز، مبین سازه گستر خلیج فارس، گروه تامین تجهیزات شفق هرمز، عظیم گسترش هرمز و بحر گسترش هرمز اعلام شده اند.