- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

حضور سازمان‌های توسعه‌ای در خراسان جنوبی ضروری است

به گزارش ایدرونیوز ، محمدرضا امیرحسنخانی سه‌شنبه شب در نشست توسعه و سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در استان خراسان جنوبی که با حضور رییس هیات عامل این سازمان در دفتر استاندار برگزار شد افزود: خراسان جنوبی با وجود محرومیت‌های مختلف از حضور دستگاه‌های توسعه‌ای بی‌نصیب بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های مختلفی که در استان به ویژه در زمینه دوری از مرکز داریم، خیلی در جذب سرمایه‌گذار موفق نبوده‌ایم و سرمایه‌گذاران پای کار نیامدند.

نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی سرمایه‌گذاران استان درخواست دارند که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در طرح توسعه واحدها کمک کند به عنوان مثال نساجی فردوس حاصل کار ایدرو است و امروز برای توسعه نیازمند کمک است.

وی اظهار داشت: همچنین کویرتایر به عنوان صنعت بزرگ خراسان جنوبی برای توسعه به کمک ایدرو نیاز دارد و درخواست ما این است که خراسان جنوبی به صورت ویژه دیده شود تا مسائل مختلف آن حل شود.

امیرحسنخانی گفت: درخواست ما این است که طرح‌های مورد توافق را یک به یک جلو ببرید و اگر مشارکت نکنید خراسان جنوبی توسعه‌ای نخواهد داشت.

وی افزود: اگر دولت هم کمک نکند ما نمی‌توانیم برای توسعه استان محروم خراسان جنوبی گام برداریم.

وی بیان کرد: کارخانه نساجی فردوس به دلیل کمبود آب در استان واحد رنگ‌ریزی خود را در بروجرد احداث کرده و برای انتقال این واحد به فردوس به پنج لیتر بر ثانیه آب نیاز دارد که انتظار ما این است در این جلسه این مقدار آب برای این واحد مصوب شود تا مشکل آن حل شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: خراسان جنوبی با ۵۶۰ واحد صنعتی رتبه بیست و هشتم صنعت کشور را دارد.

داود شهرکی افزود: همچنین خراسان جنوبی با ۶۶۰ پروانه معدنی چهارمین استان معدنی کشور است.

وی بیان کرد: در چند سال اخیر مطالعات ژئوفیزیک هوایی در بیش از ۸۰ هزار کیلومتر از وسعت استان با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان انجام شده‌ است.

وی گفت: طی هفته آینده حضور مدیران سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) را در استان خواهیم داشت که این سازمان در زمینه فولاد و صنعت مس و چند طرح دیگر در استان مشارکت خواهد کرد.