افزایش بیش از ۳۵ درصدی تولید خودرو در کشور

۸۲۰ هزار و ۶۴۰ دستگاه انواع خودرو از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۵٫۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایدرونیوز به نقل از شاتا ؛  از مجموع این میزان تولید ،  ۷۵۹ هزارو ۹۷۱دستگاه خودروی سواری تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال،۳۷٫۳ درصد افزایش یافت.
هم چنین ۵۲۱هزارو ۱۲۹ دستگاه وانت، ۷ هزارو۴۳۰  دستگاه کامیون ،  ۶۱۶دستگاه اتوبوس،۴۹۴ دستگاه مینی بوس در این مدت تولید شد که به ترتیب ۲۳٫۵  درصد، ۵٫۶ درصد  ، ۲۵٫۵ درصد  و۹٫۱  درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش بیش از 35 درصدی تولید خودرو در کشور

افزایش بیش از ۳۵ درصدی تولید خودرو در کشور

۱۲۹هزارو۲۰۸  دستگاه انواع خودرو نیز در آبان ماه امسال تولید شد که در مقایسه با تولید ۵۵هزار ۶۹۳ دستگاه خودروی تولید شده پارسال،۱۳۲ درصد افزایش یافت.
براساس این گزارش  ۱۲۱ هزارو ۳۷۲ دستگاه انواع خودروی سواری در آبان ماه در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال  ۱۳۸٫۴ افزایش یافته است، این در حالی است که ۵۰ هزار و۹۱۴  دستگاه خودروی سواری در آبان ماه سال گذشته تولید شده است.
هم چنین به ترتیب ۶هزارو ۹۷۲ دستگاه وانت ، ۷۳۴ دستگاه کامیون ،  ۳۳دستگاه مینی بوس و ۹۷دستگاه اتوبوس به ترتیب با نرخ رشد  ۷۶٫۱درصد،۷٫۹ درصد ،منهای ۴۶٫۱ درصد و۲۲٫۸درصد نسبت به آبان ماه سال ۹۴ افزایش یافت.