مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی اعلام کرد:

تاکید بر رونق تولید، اشتغال و حمایت از کالای ایرانی در پانزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

در پانزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی که با موضوع سرمایه‌های انسانی و رقابت پذیری ۲۸ و ۲۹ آبان ماه برگزار می شود، بحث های رونق تولید، اشتغالزایی و حمایت از کالای ایرانی مورد تاکید قرار گرفته است.

تاکید بر رونق تولید، اشتغال و حمایت از کالای ایرانی در پانزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

به گزارش ایدرونیوز ، ابوالفضل کیانی بختیاری با بیان این نکته و اشاره به رویکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ترویج و فرهنگ‌سازی رونق تولید، اظهار داشت: رویکرد کنفرانس توسعه منابع انسانی همسو با اهداف وزیر صمت است و در همین راستا در این کنفرانس از مدیران منابع انسانی فعال و حامیان رونق تولید قدردانی خواهد شد.
وی تصریح نمود: محورهای مختلفی برای کنفرانس در نظر گرفته شده از جمله توسعه کسب و کارها در شرایط پیچیده؛ مباحث مرتبط با جانشین پروری؛ موضوعات دانش بنیانی؛ نقش منابع انسانی در توسعه حوزه های دانش بنیان و نیازهای آموزشی نسل های فعلی و آتی.
کیانی بختیاری در خصوص اهمیت نقش منابع انسانی در مدیریت نسل حاضر گفت: نیازها و مطالبات نسل حاضر با نسل های گذشته متمایز است و باید آموزش های متفاوتی مطابق با این نیازها به آنان ارائه شود؛ بنابراین یکی از محورهای کنفرانس را به این موضوع اختصاص داده ایم.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به لزوم توجه به مشاغل نوظهور آینده گفت: در این کنفرانس به مشاغل نوظهوری که در حال شکل گیری است و مشاغلی که در آینده پدید می آید، از منظر مدیریت منابع انسانی توجه شده و ضرورت دارد که از هم اکنون برای آنان ادبیات سازی شود و آموزش های لازم به آنان ارائه گردد.
وی خاطر نشان کرد: نکته دیگری که در این کنفرانس مورد تاکید قرار می گیرد موضوع حرفه ای گرایی مدیریت منابع انسانی است. در حوزه منابع انسانی، هر زمان بنگاه ها با مشکل مواجه می شوند اولین کاری که انجام می دهند تعدیل منابع انسانی است، بدون در نظر گرفتن این نکته که این مساله چه عواقب اجتماعی ای ممکن است برای دستگاه ها ایجاد نماید. ممکن است سازمانی که تعدیل نیرو کرده چابک شود اما پیامدهای منفی اجتماعی آن به دستگاه های دیگر منتقل می شود.
کیانی بختیاری تاکید کرد: در این کنفرانس در پنل حرفه ای گرایی مدیران منابع انسانی، الگوهای متعددی ارائه می شود از جمله این که چگونه شرکت های بزرگ، نیروهای خود را تعدیل و چابک سازی کرده اند اما با گردش شغلی و جانمایی درست در بخش های مختلف برای آنها کارآفرینی شده به نحوی که تبعات منفی اجتماعی نداشته باشد.
وی درخصوص سهم انتقال دانش و تجربه در این کنفرانس گفت: علاوه بر موارد یاد شده در این کنفرانس مدیران منابع انسانی ایرانی مقیم خارج از کشور تجارب خود را در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهند و موضوع انتقال دانش به داخل انجام می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: در این کنفرانس برای کسانی که در حوزه پلتفرم های دانش بنیان و استارتاپ های منابع انسانی کار کرده اند، همچنین برای مدیران منابع انسانی ای که در حوزه رونق تولید، رقابت پذیری و نقش منابع انسانی در این حوزه فعالیت های اثربخش داشته اند امتیازات ویژه قائل شده ایم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در طول برگزاری دوره‌های مختلف کنفرانس توسعه منابع انسانی سعی این بوده است که ادبیات‌سازی، جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی این حوزه نهادینه شود و مهمتر از همه توانمند‌سازی در حوزه منابع انسانی توسط سازمان مدیریت صنعتی صورت بگیرد که نتایج و دستاوردهای کنفرانس‌های برگزار شده بیانگر این است که این توانمند‌سازی در کشور اتفاق افتاده است.