افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در هرمزگان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در آیین افتتاح نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولیداستان گفت : امیدواریم در عرصه خدمت رسانی گامهای بزرگی برداریم

به گزارش ایدرونیوز ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در آیین افتتاح نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولیداستان گفت : امیدواریم در عرصه خدمت رسانی گامهای بزرگی برداریم.

وی افزود : باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید ، این نمایشگاه برگزار گردید.قاسمی بیان کرد : از ۵۵ میلیون تن تولید فولاد در کشور ١٠ میلیون تن آن سهم استان می باشد.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تاکید کرد: ۵۰ درصد آلومینیوم کشور در استان هرمزگان تولید می شود .

وی تصریح کرد : برپایی چنین نمایشگاههایی در استان ادامه دار خواهد بود و امروز به یک خودباوری رسیدیم که ما میتوانیم ، باور داریم در استان می شود کار بزرگی انجام داد.قاسمی افزود : حدود یکصد نفر از بنیاد نخبگان سراسر کشور جهت بازدید از این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

ارتباط دانشگاه و صنعت زمینه ساز توسعه و رشد بیشتر استان هرمزگان

دکتر حیدری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید استان هرمزگان گفت : برگزاری این نمایشگاه اقدام شایسته ای است که زمینه ساز ارتباط بیشتر دانشگاه، فعالان اقتصادی و صنعت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان بیان کرد : ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای تولید محصولات با کیفیت و بازار پسند ضروری است.

وی افزود : با توجه به استقرار گسترده صنایع در هرمزگان برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید زمینه برقراری ارتباط هرچه بیشتر صنایع و فعالان دانشگاهی را فراهم خواهد ساخت.

حیدری خاطر نشان کرد : ارتباط دانشگاه و صنعت زمینه ساز توسعه و رشد بیشتر استان هرمزگان و حل شدن معضل بیکاری با ایجاد فرصت‌های جدید شغلی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تاکید کرد : تربیت نیروی انسانی ماهر دستاورد مهم ارتباط بین دانشگاه و صنعت خواهد بود و در شرایط کنونی با فراهم ساختن زیرساخت‌ها از معضل مدرک گرایی در جامعه باید دوری کنیم.

وی تصریح کرد : راه مایوس کردن دشمنان و خنثی کردن فشارها و توطئه های آنها علیه کشور، تولید محصولات با پشتوانه علمی، با کیفیت بالا و مشتری پسند برای رقابت در بازارهای جهانی است.

دکتر حیدری افزود : بازرگانی استان هرمزگان با بازاریابی مناسب زمینه فروش محصولات دانش بنیان که دستاورد بخش صنعت و دانشگاه است را فراهم نماید.

کشور در یک دهه گذشته در صنعت کشتی سازی خودکفا شد

مدیرعامل ایزوایکو در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید استان هرمزگان بیان کرد: کشور در یک دهه گذشته به دانشی رسیده که در صنعت کشتی‌سازی خودکفا شده است.

وی افزود : در وضعیتی که کشور به آن دچار شده‌است بهترین فرصت در حوزه‌ی دریا برای فعالان این بخش است.

دکتر رضاییان اصل گفت : تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر کشور ما تحمیل شد خودکفایی و رونق تولید را به خصوص در صنعت دریا برای کشور به ارمغان آورده است.

بنگاه های صنعت و معدن وتجارت به دنبال اشتغال هستند

رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد : وزارت صنعت، معدن و تجارت ٣۴ برنامه برای تولید و اشتغال پیش بینی کرده است.که یکی از آنها نهضت ساخت داخل است.

حسن آقا کثیری افزود : طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار(تاپ) از اولویت های ما می باشد و بنگاهها میتوانند نیاز ها و مشکلات خود را در این سامانه تعریف کنند و ما دانشجویان را به بنگاه ها متصل میکنیم که بدون هزینه مشکلات و نیاز های بنگاههای کشور را رفع کنند.

وی گفت : بنگاههای ما به دنبال اشتغال هستند سعی شود از افراد به جای حضور در هیئت علمی دانشگاهها در صنایع از آنها استفاده گردد.

یکی از کارهای مهم علم و فناوری در استان آشنایی با فضای کسب و کار است

رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت : تعداد ۱۲۰ سرباز امریه برای صنعت و بنگاه هایی کهR & Dدارند در نظر گرفته شده است که می شود از آنها در جهت پیشبرد اهداف صنایع استفاده کرد.

حسن آقا کثیری خاطر نشان کرد : یکی از کارهای مهمی که پارک علم و فناوری باید در استان انجام دهد آموزش آشنایی با فضای کسب و کار است.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید استان هرمزگان گفت : در بحث صنایع کوچک و متوسط مشکلاتی وجود دارد که نیاز به توجه بیشتر مسئولان است.

وی افزود: مجموعه‌ای مانند ایزوایکو با استفاده از نوآوری رشد کرده و زیان‌های خود را تبدیل به سود کرده‌ است.

دکتر فتی تاکید کرد : بهترین تیم‌های دانشگاهی در استان وجود دارد اما ارتباط بین دانشگاه و صنعت بسیار ضعیف است و از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی است برای ارتباط بیشتر این دو حوزه