رشد ۱۰ درصدی بخش معدن وصنایع معدنی در ۷ ماهه امسال

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: بخش معدن وصنایع معدنی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایدرونیوز به نقل از شاتا ؛ « مهدی کرباسیان » در نشست خبری خود با اهالی رسانه با اعلام این خبر، افزود : یک میلیارد و ۶۳۱ میلیون دلارفولاد از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه از کشور صادر شده است.
وی با بیان اینکه در همین مدت صادرات مس به ۵۱۱ میلیون دلار و آلومینیوم به ۱۴۰ میلیون دلار و سایر اقلام معدنی به ۴۰۰ میلیون دلار رسید گفت: ۳ طرح از طرح های هفت گانه فولاد که اولین آن چندی پیش در چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد ، تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

رشد 10 درصدی بخش معدن وصنایع معدنی در 7 ماهه امسال

رشد ۱۰ درصدی بخش معدن وصنایع معدنی در ۷ ماهه امسال

وی تصریح کرد: براساس برنامه ششم توسعه کشور ۵۰ میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی باید صورت گیرد که از این رقم ۱۱ میلیارد دلار در حوزه مس و آلومینیوم ، ۱۰ میلیارد دلار در سایر بخش های معدنی و صنایع معدنی و بقیه در حوزه فولاد زنجیره پایین دستی آن است.
کرباسیان با اشاره به اینکه بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ ، باید۵۵ میلیون تن فولاد در کشور تولید شود گفت: همچنین در این بخش نیاز به ۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری و در مس و آلومینیوم به ۱۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم.
معاون وزیر صنعت، معدن تجارت تصریح کرد : جمهوری اسلامی یکی از کشورهای شاخص معدنی جهان محسوب می شود و در بخش های فولاد، آلومینیوم، مس، روی، کروم، سنگ تزئینی و سیمان از ظرفیت های ویژه ای برخوردار است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه در مورد طرح محدودیت صادرات سنگ آهن خام از سال آینده نیز گفت: ممنوعیت صادرات، چیز خوبی نیست اما اگر کارخانه‌های تولید کنسانتره راه‌اندازی شوند، منطقی این است که سنگ آهن معادن داخلی در کشور مصرف شوند و معدنکاران نیز تمایل بیشتری به فروش محصول خود در داخل خواهند داشت.
کرباسیان در ادامه  بر لزوم  تجمیع معادن کوچک و متوسط نیز تاکید کرد.
وی در پایان گفت: دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران روزهای ۲۰ و ۲۱ آذر ماه امسال در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور ۱۰۵شرکت‌ خارجی از ۶۴ کشور از جمله استرالیا، کانادا، آلمان، بلژیک، ایتالیا و انگلستان و ۹۲۰ شرکت ایرانی برگزار خواهد شد.