معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت:

طرح جایگزینی پراید و پژو ۴۰۵ به تدریج اجرا می شود

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح جایگزینی سواری پراید و پژو ۴۰۵ به تدریج اجرا می شود و تولید این خودروها با توجه به رعایت استاندارد های موجود در کشور ادامه دارد.

طرح جایگزینی پراید و پژو ۴۰۵ به تدریج اجرا می شود

به گزارش ایدرو نیوز به نقل از ایرنا، محسن صالحی نیا روز جمعه در جریان بازدید از چند طرح صنعتی در سبزوار افزود: طرح جایگزینی این ۲ خودرو در سال های آینده و زمانی اجرا می شود که خودرو های جایگزین از اقبال مردمی و استانداردهای لازم در کشور برخوردار باشند.
وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد از تولیدات صنایع خودرو سازی کشور در داخل انجام می شود و ۱۰ درصد باقی مانده مربوط به خودروهایی است که در کشور مونتاژ می شوند.
صالحی نیا عنوان کرد: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه توسعه خودروسازی در کشور به دنبال امضاء قراردادهای مشترک بین صنایع خودروسازی ایران و صنایع خودروسازی دارای نشانک های معتبر در جهان است.
وی گفت: برنامه این وزارت خانه طراحی و تولید خودرو، قطعات و تجهیزات در کشور با مشارکت صنایع خودروساز خارجی است که در این زمینه می توان به قرارداد مشترک بین ایران خودرو و شرکت پژو اشاره کرد.
صالحی نیا ادامه داد: صنعت قطعه سازی کشور نیز با توجه به رویه تولید خودروهای جدید رویکرد های خود را تغییر می دهد و به سوی عقد قرارداد با شرکت های معتبر خارجی برای تولید قطعات خودرو می رود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش گفت: تاکنون ۱۷ هزار واحد تولیدی توانسته‌اند حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کنند.
صالحی نیا افزود: همچنین ۳۰ هزار واحد تولیدی در کشور جهت دریافت تسهیلات رونق تولید و دستیابی به تولید مجدد با تأمین بخشی از نقدینگی و بدهی شناسایی ‌شده‌اند.
وی ادامه داد: تعداد قابل‌ توجهی از واحدهای تولیدی با پیشرفت حداقل ۶۰ درصد نیز از طریق برآورده شدن برخی از درخواست‌ها و تأمین نقدینگی به بهره‌برداری رسیده اند
صالحی‌‌نیا افزود: سیاست این وزارتخانه در سال آینده نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی، اصلاح ساختار فنی و مهندسی و افزایش ظرفیت صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، نساجی، لوازم خانگی، فلزات و نظیر آن است.
وی در ادامه گفت: صنعت شهرستان سبزوار در طول سه سال گذشته رشد مناسبی داشته و مسئولان باید برنامه ریزی کنند تا صنایع بیشتری در این منطقه ایجاد شود.
مرکز شهرستان ۳۲۰ هزار نفری سبزوار درفاصله ۲۳۰ کیلومتری از غرب مشهد مقدس قرار دارد.