- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

دانش بنیان ها در هفتمین ایستگاه «رینوتکس» دست تفاهم با مس آذربایجان دادند

در این بازدید دکتر عالی معاون وزیر صنعت و معدن و جهانگیری معاون هماهنگی استانداری و رئیس خانه‌ی معدن ایران در رابطه با امضای تفاهم نامه‌ با شرکت‌های دانش بنیان تحت پوشش سازمان گسترش تبادل افکار کردند.

در این بازدید مقرر شد برای اولین بار تفاهم‌نامه‌ی قطعه‌ی فلومتر با یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در غرفه‌ی ایدرو امضا شود، همچنین توافق شد بومی سازی دو قطعه‌ی دیگر مس آذربایجان توسط شرکت‌های دانش بنیان نیز آغاز شود.

بر اساس این گزارش در غرفه مجتمع مس آذربایجان، ۳۰ قطعه‌ی خارجی با هدف داخلی سازی و استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان به نمایش گذاشته شده است.

در این بازدید سخاوت خیرخواه، معاون بازرگانی مس آذربایجان، طی توضیحی با بیان اینکه ۳۰ قطعه مورد نیاز مجتمع مس سونگون را جهت بومی سازی در هفتمین نمایشگاه نواوری و فناوری های پیشرفته ربع رشیدی( رینوتکس) از ۱۳ تا ۱۷ آبان در نمایشگاه بین المللی تبریز به نمایش گذاشته شده است، گفت: کارشناسان ما در نمایشگاه فعال بوده و اطلاعات لازم را به سازندگان فناور ارائه می‌کنند.

وی یادآور شد: این قطعات که شامل مواد شیمیایی، مکانیکی، الکترونیکی و ابزار دقیق است به عنوان نمونه بوده و اطلاعات قطعات بیشتری که ساخت ان در دستور کار بازرگانی است، قابل ارایه می‌باشد.

وی افزود: حدود ۱۶۰۰ قطعه خارجی را در فرایند ساخت قرار داده ایم و در این راستا آماده هرگونه همکاری با سازندگان هستیم.

خیرخواه با بیان این‌که طی ۷ ماهه اول سال جاری ۴۹۲ قطعه ساخت شده است، گفت: طی ۴ سال گذشته نیز ۳۲۰۶ قطعه به طور کامل ساخت شده و این روند به صورت جدی در دستور کار بازرگانی است.