ارزیابی شرکت های سرآمد ایران کلید خورد

رشد ۴ برابری متقاضیان در سطح تندیس

ارزیابی شرکت های سرآمد ایران کلید خورد

ثبت نام شرکت ها و سازمان های متقاضی حضور در فرآیند هفدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی از فروردین ماه سال جاری رسما آغاز شد و تنها تا پایان آبان ادامه دارد.
به گزارش ایدرونیوز از دبیرخانه اجرایی جایزه ملی تعالی سازمانی، طبق برنامه ریزی های انجام شده، شرکت های متقاضی ارزیابی در سطح تندیس در تاریخ ۶ مهر ماه سال جاری اظهارنامه های خود را تحویل دبیرخانه دادند و با توجه به حساسیت و اهمیت انتخاب تیم های ارزیابی چندین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت، برنامه ریزی و تشکیل شد و طی آن تیم های ارزیابی سطح تندیس انتخاب شدند و پس از تعیین ارزیابان، هم اکنون فرآیند ارزیابی آغاز شده است.
بنا به این گزارش، در سال جاری با توجه به تجربه موفق روش ارزیابی ۹۴+ در سطح تقدیرنامه، تصمیم کمیته علمی جایزه ملی بر این شد تا این روش به سطح تندیس ها هم تعمیم یابد.
در طول شانزده سال اجرای جایزه ملّی، با تکیه بر تجارب کسب شده طی سال‌های گذشته، این فرصت نیز فراهم آمده است تا سازمان‌های ایرانی در کلیه بخش های اقتصادی و زمینه های مختلف فعالیت، در فرآیند جایزه ملّی تعالی سازمانی شرکت کنند و دستاوردهای خود را در استقرار سیستم‌های نوین مدیریتی که در چارچوب مدل تعالی سازمانی به اجرا گذاشته‌اند، با دیگر سازمان‌ها به مقایسه گذاشته و به این ترتیب در فضای تبادل تجربیات، یافته‌ها و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
مسوول اجرایی جایزه ملی تعالی سازمانی با بیان اینکه در سال جاری تعداد شرکت های در سطح تندیس ۴ برابر رشد نسبت به سال ۹۷ را نشان می دهد، گفت: این سازمان‌ها از حوزه های مختلف از جمله صنایع معدنی و فولاد، پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی، صنایع فلزی و بانک و بیمه را شامل می شود.
ارزیابی های انفرادی در سطح تندیس در حال انجام می باشد و برنامه ریزی جهت اجماع اولیه با حضور همه اعضای تیم و نمایندگان سازمان های مربوطه و پشتیبانان فرایند ارزیابی در تاریخ ۲۱ و ۲۲ آبان در مرکز تعالی سازمانی صورت پذیرفته است و در ادامه نیز با تهیه برنامه بازدید از محل، سایت ویزیت انجام خواهد شد.
گفتنی است، در ادامه فرایند ارزیابی های هفدهمین دوره، شرکت های سطح تقدیرنامه برای تعالی در حال آماده سازی و ارسال اظهارنامه ها به دبیرخانه جایزه هستند. لازم به ذکر است زمان ارسال اظهارنامه در سطح تقدیرنامه نیز تا ۱۵ آبان ماه تمدید شده است. تمامی سازمان ها و واحدهای حوزه‌های ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و عمومی کشور می توانند در این فرایند حضور پیدا کنند و در مسیر تعالی سازمانی گام بردارند.